sanat

ابزار بادی

شنبه, ۲۸ دی ۱۳۹۸، ۰۳:۵۹ ب.ظ

ابزار بادی یا ابزار پنوماتیک یکی از پرکاربرترین نوع ابزارآلات صنعتی می باشد که پایه و اساس و نیروی محرکه آن از فشار باد تامین می گردد. برای این گروه از ابزار نام های مختلفی مورد استفاده قرار میگیرد که از مهم ترین آنها می توان به ابزار بادی (air tools)، ابزار پنوماتیک و ابزار نئوماتیک اشاره نمود که تلفظ آن به زبان های فرانسه و انگلیسی می باشد. در ادامه نگاهی به انواع ابزار آلات بادی، کاربرد و مزایا و معایب آنها خواهیم داشت. با فروشگاه ابزار بادی ابزارمال همراه باشید.

ابزار بادی چیست؟

به گروهی از ابزارآلات صنعتی که با فشار هوا عمل می کنند، ابزار پنوماتیک یا بادی گفته میشود. اساس کار این گروه از ابزارآلات بر پایه علم پنوماتیک می باشد که شاخه ای از مکانیک سیالات است. هوای فشرده شده در کمپرسور در واقع نیروی محرکه برای این گروه از ابزارها می باشد که جایگزین نیروی الکتریکی خواهد بود.

هوای مورد نیاز برای تامین نیروی مکانیکی این ابزارها توسط شلنگ فنری یا لوله به ابزار منتقل میشود. با توجه به اینکه فاصله ابزار از کمپرسور چقدر می باشد می توان از شلنگ یا لوله کشی استفاده نمود، به طوریکه در فاصله های کمتر از 8 متر شلنگ فنری و برای فواصل بیشتر از لوله برای انتقال هوا استفاده میشود.

کاربرد ابزار بادی یا ابزار پنوماتیک

با توجه به عدم نیاز به انرژی برق برای حرکت بخشیدن به ابزارهای بادی، در بسیاری از صنایع و مشاغل می توان از آنها استفاده نمود. به طوریکه در حال حاضر در ماشین آلات راه سازی و عمران، معدن، نجاری، باز کردن و نصب قطعات ماشین آلات صنعتی و اتومبیل می توان کاربرد گسترده ابزار بادی را مشاهده نمود. برخلاف گذشته که از این گروه از ابزارها تنها در صنایع بزرگ و سنگین استفاده میشد، در حال حاضر در صنایع کوچک و حتی ابزارهای مورد نیاز در مصارف خانگی نیز ابزارهای پنوماتیک قابل مشاهده هستند.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۸/۱۰/۲۸
  • ۱۰۳ نمایش

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی