sanat

کلیت پرچم

شنبه, ۴ مرداد ۱۳۹۹، ۰۵:۰۵ ب.ظ

در مقاله میخواهیم به بررسی مفهوم و تاریخچه ی پرچم و هر آنچه که مربوط به پرچم است بپردازیم.

تاریخچه پیدایش پرچم

همانطور که میدانیم پرچم هر کشوربه عنوان نماد آن کشور در نظر گرفته می شود و برای مردمان آن مرز و بوم دارای اهمیت است.از آنجا که نماد ملی کشور همیشه نماد همبستگی و اتحاد بین لشگریان یک کشور به حساب می رفته است به همین دلیل هم درجنگ ها یکی از اهداف دشمن کشتن فرد پرچمدار بوده است.

 

نماد ملی ایران به درفش کاویانی شهرت داشت دلیل آن این بود که در آن زمان کاوه آهنگر بر علیه ستمگر زمان خود که ضحاک نام داشت قیام کرد و ازپیش بند خود در نماد ملی ایران استفاده کرد که در نهایت به پرچم کاوه ای ها شهرت یافت.درفش کاویانی در جنگ ایران و اعراب نیز مشهور بوده است.

معانی رنگ های پرچم ایران

همانطور که میدانیم پرچم کشورمان در طول زمان دچار تغییرات زیادی شده است اما همچنان سه رنگ سبز و سفید و قرمز تا کنون باقی مانده است. واین سه رنگ یعنی سبز و قرمز و سفید از زمان های گذشته در نمادهای ایرانی به کار رفته است.

Flag of Iran - Wikipedia

 

معنا و مفهوم رنگ ها در هر فرهنگی متفاوت است.برای مثال در کشور عزیزمان ایران نیز رنگ ها از معنا و مفهوم  خاصی برخوردارند.در ادامه ی بحث میخواهیم  به بررسی معنا و مفهوم هر یک از رنگ های پرچم کشورمان بپردازیم.

رنگ سبز نشانه ی وحدت و سر زندگی

رنگ سفید نشانه ی صلح و دوستی که برگرفته از نماد زرتشتیان است

رنگ قرمز نشانه ی خون از دست رفته شهیدان میهنمان است

تلفیق این سه رنگ در پرچم کشورمان نشان دهنده ی شادی-رشد-وحدت-آزادی و شجاعت است.

نحوه ی چاپ پرچم

چاپ پرچم روش های متفاوتی دارد که شامل چاپ لیزری یا لمینت_چاپ طرح در وسط پرچم_چاپ پرچم به صورت تمام چاپ یا تمپلیت است.

چاپ پرچم به وسیله ی دستگاه های دیجیتال صورت می گیرد همچنین طرح های کامپیوتری روی پارچه چاپ می شوند.

مهم ترین روش چاپ پرچم روش سیلک یا دیجیتال است

خرید پرچم

خرید پرچم حتما باید زیر نظر کارشناسان و متخصصان این حرفه انجام شود.خرید پرچم را می توان به صورت حقیقی یا مجازی نیز انجام داد.در خرید پرچم حتما باید دقت زیادی صرف نمود.

 

چه رازی در پرچم کشورهای جهان نهفته است؟ | مجله خبری سفرمی

تمامی مشاغل از جمله هتل ها و شرکت های تفریحی نیز می توانند برای خرید پرچم متناسب با کارهای و مشاغل خود، پرچم های مورد نیاز خود را سفارش دهند.پرچم ها از تنوع زیادی برخوردارند.

رابطه ی مستقیمی بین قیمت با کیفیت پرچم می باشد.به طوری که پرچم های ارزان قیمت حتما از کیفیت کمتری نسبت به پرچم های گران قیمت برخوردارند.

فروش پرچم

فروش پرچم نیز همانند خرید آن دارای اهمیت است.زمانی که کلیه عناصر طراحی به درستی و در محل درست خود طراحی شده باشند، پرچم تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.فروش پرچم می تواند به مناسبت مسابقات ورزشی و ایام محرم باشد.

 

بازار پرچم در ایام محرم و صفر رونق فراوانی دارد و انواع و اقسام محصولات مرتبط با ماه محرم و صفر به فروش می رسد. در این بازار انواع و اقسام پرچم های با طراحی های بسیار زیبا رواج دارد.

پرشین نوین چرم با ارائه محصولات زیبا و متنوع و همچنین پرچم های با کیفیت در خدمت تمامی کاربران و خریداران انواع پرچم می باشد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی