sanat

۸ مطلب در مهر ۱۳۹۹ ثبت شده است

قیمت کارتن پلاست

قیمت کارتن پلاست به نوع محصول و قیمت مواد پتروشیمی بستگی دارد ، گروه صنعتی ایران کارتن پلاست مرجع قیمت گذاری ورق و رول کارتن پلاست در ایران می باشد و همیشه در تلاش هستیم بهترین کیفیت را با مناسب ترین قیمت در اختیار مشتریان عزیزمان قرار دهیم .

در گروه صنعتی ایران کارتن پلاست به این اعتقاد داریم که کیفیت را فدای قیمت نمیکنیم و به هیچ عنوان در تلاش نیستیم که به دلیل رقابت بر سر قیمت محصولی بی کیفیت تولید نماییم .

آنچه باعث تمیز و تداوم فعالیت ما در 17 سال گذشته شده است دقت در کیفیت محصول و استفاده از مواد اولیه با کیفیت در تولید کارتن پلاست بوده است .

گروه صنعتی ایران کارتن پلاست محصولی را تحویل مشتری میدهد که به کیفیت و دوام آن اطمینان داشته باشد .

قیمت کارتن پلاست را از کجا بگیریم

برای اطلاع از قیمت های محصولات ما شما میتوانید با مراجع به قسمت( قیمت کارتن پلاست ) از قیمت های ما با خبر شوید و در صورت نیاز به مشاوره تخصصی می توانید با شماره های 984433745146+ و 989124666313+ تماس حاصل فرمایید .

ورق کارتن پلاست از چه جنسی ساخته شده است؟

به طور کلی ورق های کارتن پلاست از موادی به نام پلی پروپلن تولید می شود. پلی پروتین یک ماده متشکل از مواد اولیه پتروشیمی است که صد در صد قابل بازیافت بوده و ضرری برای طبیعت ندارد. البته این نکته قابل ذکر است که پلاست شیت که نوعی کارتن پلاست است از جنس اکستروژن تولید می شود. در این روش دو ورق مسطح خارجی ( با نام فیلم) ، توسط صفحات باریک عمودی به صورت موازی به یکدیگر متصل می شود.

ویژگی های کارتن پلاست چیست؟

کارتن پلاست ویژگی های منحصر به فردی دارد که آن را از سایر کارتن ها جدا می سازد.
ورق کارتن پلاست دوستدار محیط زیست و قابل بازیافت بوده و تولید آن مانع از قطع درختان بیشتر می شود.
ورق کارتن پلاست ضریب مقاومت بالایی در برابر عوامل فیزیکی و شیمیایی مانند وزن بالا را دارد.
یکی از ویژگی های ورق کارتن پلاست، استفادة از آن به عنوان عایق صوتی، رطوبتی و حرارتی است.
ورق کارتن پلاست را به راحتی با مواد شوینده شسته می شود بدون آن که ورق کارتن پلاست هیچ گونه تاثیر منفی یا آسیبی ببیند.
ورق کارتن پلاست قابل انعطاف بوده و اگر در برابر نور مستقیم آفتاب قرار نگیرد، انعطافش را در بلند مدت حفظ خواهد کرد.
ورق کارتن پلاست بسیار بهداشتی و غیر سمی بوده و هیچ گونه خطری برای سلامتی انسان ندارد و از آن برای بسته بندی مواد غذایی و دارویی می توان استفاده نمود.
ورق های کارتن پلاست بسیار سبک بوده و وزنی معادل یک ششم شیشه را دارد. حمل راحت ورق کارتن پلاست، استفاده از آن را بسیار ساده ترکرده است.
ورق کارتن پلاست قابل چاپ هستند. روشی که برای چاپ روی آن استفاده می شود سیلک اسکرین است که از ماندگاری بالایی برخوردار است؛ به همین دلیل از این ورق ها در ساخت تابلو های تبلیغاتی و استند های تبلیغاتی یا رومیزی استفاده می شود.
ورق های کارتن پلاست بی بو و ضد آب و ضد رطوبت هستند. این ورق ها بوی اطراف را به خود جذب نمی کند.
ورق کارتن پلاست بسیار راحت برش داده می شود و با چسب، منگنه و… قابل اتصال هستند.
ورق کارتن پلاست تحمل تغییرات آب و هوایی را دارد. ورق کارتن پلاست تحمل دمای منفی 30 الی 80 درجه سانتی گراد را دارد.

 

در این مقاله می خواهیم به بررسی قیمت لوله های گالوانیزه،آتش نشانی و گلخانه ای بپردازیم.

 

قیمت لوله گالوانیزه

همانطور که می دانیم برای بررسی قیمت لوله گالوانیزه معیار های مختلفی مورد ارزیابی قرار می گیرد که به مهم ترین آن می توان به حجم، ضخامت و سایز متفاوت آن اشاره کرد که هر یک از این عوامل در تعیین قیمت لوله گالوانیزه ثمربخش است.

مشخصات ظاهری لوله گالوانیزه به این شکل است که طول این لوله‌ها تا شش متر نیز طراحی شده است، همچنین ضخامت آن‌ها از ۲ تا پنج میلی متر و سایز آن‌ها از در محدودی ۲۰ تا ۱۴۰ می‌باشد.

یکی از تأثیرگذارترین عوامل تعیین کننده قیمت لوله گالوانیزه، موادی است که به عنوان ماده‌ی اولیه‌ی ساخت ورق و لوله‌ی گالوانیزه در تولید آن‌ها به کاررفته شده است.همچنین از عوامل تاثیر گزار برقیمت لوله گالوانیزه حجم و سایز و کارخانه‌ی تولید کننده است.

به طور کلی طول عمر این لوله ها زیاد است و با محیط زیست سازگار هستند.قیمت این لوله ها مستقیما با قیمت دلار سرو کار دارد.

 

قیمت لوله گالوانیزه

 

قیمت لوله آتش نشانی

برای بررسی قیمت لوله آتش نشانی باید عوامل متعددی را مورد بررسی قرار داد.قیمت لوله آتش نشانی بر اساس نوع و جنس و بسیاری از پارامتر های دیگر مثل لوله کشی متغیر است.

از عوامل دیگر می توان به نحوه ی نصب آن ها و مدل قرار گرفتن اسپرینکلر ها ، نیاز یا عدم نیاز داشتن به پوشش یا محافظ لوله ها و ...اشاره کرد که بر قیمت لوله آتش نشانی تاثیر به سزایی دارند.

 

کاربرد اصلی این لوله ها بیشتر در ساختمان ها و مراکز تجاری بزرگ است چرا که با توجه به این موضوع که آب همواره در این لوله ها جریان دارد و اینکه لوله های این سیستم همیشه و در هر زمان در خطر آتش سوزی قرار دارند باید برای ساخت آن ها از جنسی استفاده شود که زنگ نزند یا خورده نشود، به همین منظور از لوله های آتش نشانی استفاده می شود.

 

قیمت لوله آتش نشانی

 

قیمت لوله گلخانه ای

همه ی ما درباره لوله ی گلخانه ای تا حدی آشنایی داریم چرا که میدانیم یکی از اجزائ اصلی گلخانه لوله ی گلخانه ای است.

قیمت این مدل از لوله ها هم مانند سایر لوله ها دارای نوساناتی است و به علت ارتباط مستقیم با دلار هرگز ثابت نمی ماند.

به طور حتم قیمت لوله گلخانه ای به تناسب نوع لوله گلخانه ای تغییر خواهد کرد.

از عوامل دیگر تاثیر گذار در تعیین قیمت لوله گلخانه ای، متراژ آن سوله و یا سازه گلخانه است که باید لوله ­های گلخانه ای در آن به کار بروند.

قیمت مدل های مختلف لوله گلخانه ای متفاوت است.برای مثال لوله گلخانه ای سبک  جزو پرمصرف ترین نوع لوله است و همچنین قیمت لوله گلخانه ای سبک خیلی مناسب­تر است.

قیمت لوله گلخانه ­ای سبک می ­تواند مقرون به صرفه­ تر باشد. این لوله­ ها وزن کمتری دارند و همچنین در ضخامت و وزن تنوع بیشتری دارند.

قیمت لوله گلخانه ای

در این مقاله میخواهیم به بررسی قیمت لوله های مانیسمان،لوله گازی و لوله api بپردازیم.

 

قیمت لوله مانیسمان

برای بررسی قیمت لوله مانیسمان باید به موضوعات مختلفی مثل قطر و ضخامت و وزن لوله توجه کرد.همچنین انواع لوله مانیسمان از نظر ضخامت دیواره، قطر کلی لوله و وزنشان باهم متفاوت است.

از آنجایی که این لوله ها در بیشتر مواقع از کشورهای اروپایی وارد می شود در نتیجه به طور حتم قیمت این لوله ها هم بالاتر است.

لوله های داخلی هم از کیفیت بالایی برخوردار است.کشورهای تولید کننده ی این لوله کشورهای روسیه، ایتالیا، هند، و تعدادی دیگر از کشورها هستند.

اتصالات مانیسمان شامل قطعاتی چون زانویی 90 و 45 درجه، سه راهی مساوی، سه راهی تبدیلی مانیسمان، تبدیل های صاف و کج، کپ، بوشن و سردنده است که همگی به روش بدون درز تولید می شوند.

کاربرد اصلی این اتصالات در صنایع نفت و گاز است. همچنین در سیستم های آتش نشانی، آبرسانی و در سیستم هایی که برای انتقال سیالات با حرارت بالا (بخار) طراحی شده از این اتصالات استفاده می شود.

میزان تغییر قیمت لوله مانیسمان بسته به این که لوله مانیسمان تولید کدام کشور باشد، چه کیفیت و جنسی داشته باشد و این که در چه رده ای قرار داشته باشد متفاوت است.

قیمت لوله مانیسمان

قیمت لوله گازی

همانطور که می دانیم قیمت لوله گازی متغییر است چرا که مدام در حال تغییر است. قیمت لوله گاز بسته به این که چه قطر و از چه جنسی باشد متفاوت است.

از انواع لوله های گازی می توان به لوله گاز توکار سپاهان، لوله گاز روکار سپاهان، لوله گاز روکار کچو و لوله گاز توکار کچو اشاره کرد که قیمت های متفاوتی دارد.

از آنجایی که این لوله ها هم صادرات و هم  واردات می شوند،قیمت صادرات و واردات لوله های گازی متفاوت است.

عوامل متفاوتی بر قیمت لوله گازی تاثیر می گذارد که شامل: قیمت سنگ آهن جهانی،قیمت ارز،عرضه وتقاضا،بازار بورس کالا و... است.

برای مثال قیمت ارز تاثیر شگرفی بر واردات و صادرات و به طور کلی تجارت جهانی می گذارد و کلیدی در نوسانات بازار داخلی کشورها است، به ویژه نرخ ارز که اصل مبادلات محصولات است بر قیمت لوله گازی تأثیر خواهد گذاشت.

قیمت لوله گازی

قیمت لوله api

این مدل از لوله ها بسیار مقرون به صرفه است و با توجه به کارایی مهم این لوله‌ها و اهمیتی که در توزیع گاز شهری دارند، قیمت لوله api تعیین می‌شود.این لوله ها بر اساس ابعاد و اندازه و طرحی که دارند قیمت گذاری می شوند.

قیمت لوله api و هزینه‌ی نگهداری این لوله‌ کمتر از لوله مانیسمان می‌باشد و این در حالی است که در اوج کارکرد کمترین هزینه را متقبل می‌شود.

قیمت لوله api وارداتی با توجه به اینکه عموما ساخت کشورهایی مانند آلمان، روسیه، ایتالیا و کره و کشورهای دیگری از آسیا هستند، قیمت گمرکی بیشتری دارند.

همچنین این لوله‌ها دارای کیفیت بالایی در انتقال گاز شهری با فشار بسیار بالا هستند و برای همین به کار بردن موادی که امنیت این انتقال را تامین کند بسیار مهم است.

قیمت لوله api

در این مقاله میخواهیم درباره ی خط تولید سوسیس و کالباس و خط تولید های ناگت و همبرگر بیشتر بدانیم و با مراحل مختلف آن ها آشنا شویم.

 

خط تولید سوسیس و کالباس

همان طور که می دانیم امروزه میل به استفاده از غذاهای فست فود روز به روز درحال گسترش است.بنابراین دانستن بیشتر درباره ی این دسته از غذا ها ما را در شناخت بیشتر آن و انتخاب بهتر کمک می کند.

 

مراحل تولید سوسیس و کالباس  به ای ن صورت است که گوشت ها را پس از شستشو و جدا کردن ضایعات و استخوان ها درون چرخ گوشت میریزند و سپس به آن نمک و فلفل، پودر سیر و پیاز، آویشن، آرد، نشاسته، شیرخشک، چربی و روغن های نباتی و گیاهان معطر اضافه میکنند.

 

نیترات نیز جهت ماندگاری بیشتر به سوسیس و کالباس افزوده می شود و رنگ صورتی سوسیس و کالباس به خاطر وجود همین ماده است.

 

از دستگاه های زیادی برای تولید سوسیس و کالباس استفاده می شود که می توان به چرخ گوشت های صنعتی،دستگاه یخ ساز،دستگاه کاتر،دستگاه پرکن،دستگاه اتاق پخت غرقابی و... اشاره کرد.که هر کدام ویژگی های و کاربردهای متنوعی دارند.

خط تولید سوسیس و کالباس

 

خط تولید ناگت

همانطور که می دانیم در خط تولید ناگت همه ی مراحل را با رعایت استاندارد های بهداشتی انجام می شود.چرا که مستقیما با سلامتی همه ی ما در ارتباط است.

 

مواد خشک از جمله آرد، ادویه، سیر و پیاز با مخلوطی از بلوک های یخ زده گوشتی که با چرخ گوشت چرخ میشوند ترکیب می شود. سپس این ترکیب را به دستگاه همزن (میکسر) صنعتی برقی منتقل میکنند تا خمیر یک دستی به دست حاصل شود.

 

ناگت ها انواع مختلفی دارد مانند ناگت میگو،ناگت مرغ،ناگت گوشت وماهی که هرکدام طی فرآیندی ایجاد می شوند.

راه اندازی خط تولید ناگت باید با دانش و آگاهی کافی باشد.

خط تولید ناگت

 

خط تولید همبرگر

همبرگرها جز محبوب ترین غذا ها هستند و به راحتی هم تهیه می شوند. هرچقدر درصد گوشت استفاده شده در همبرگر بیشتر باشد همبرگر سالم تر و خوشمزه تر است.

همبرگرها انواع مختلفی دارند و بر اساس میزان گوشت استفاده شده در آن ها تقسیم بندی متفاوتی دارند.برای تهیه همبرگر باید همه ی نکات بهداشتی و استاندارد را رعایت شود و خط تولید این محصول باید با ماشین الات مدرن تکمیل شده باشد.

برای تولید همبرگر از دستگاه های مخصوصی استفاده می شود که می توان به گیوتین،چرخ گوشت،میکسر،همبرگر زن اشاره کرد که هر کدام کارکرد مخصوص به خود را دارند.

برای مثال دستگاه گیوتین وظیفه ی قطعه قطعه کردن گوشت های یخ زده ولی بدون استخوان را دارد.

جنس تیغه های گیوتین از فولاد ضد زنگ و خیلی محکم می باشد.

خط تولید همبرگر

 

 

 

در این مقاله میخواهیم با انواع دستگاه های فرآوری گوشت و مرغ و دستگاه های پر کن و تامبلر آشنا شویم.

 

دستگاه فرآوری گوشت

همانطور که می دانیم دستگاه فرآوری گوشت از مهم ترین قسمت های خط تولید این ماده ارزشمند غذایی است. فرآوری گوشت مراحلی دارد که باید به خوبی طی شوند زیرا تولید محصولات غذایی به طور مستقیم با سلامتی انسان ها در ارتباط است.

در واقع وظیفه ی اصلی دستگاه فرآوری گوشت این است که در مرحله ی شستشو باید گوشت را عاری از هر گونه آلودگی و باکتری های بیماری زا کند.

از مزیت های اصلی بسته بندی کردن گوشت این است که موجب افزایش ماندگاری و طول عمر گوشت می شود. 

از پیشرفته ترین روش های امروزه  برای بسته بندی گوشت وکیوم کردن آن است که بیشترین محافظت را از آن به عمل می آورد؛ در این روش یک سری اقدامات لازم جهت بسته بندی کردن گوشت برای جلوگیری و پیش گیری از آلوده شدن به عمل می آید.

دیگر مزیت های این روش این است که دستگاه فرآوری گوشت وابسته به نیروی انسانی نیست و به صورت اتوماتیک این فرآیند را تکمیل می کند.همچنین با تزریق گاز نیتروژن ماندگاری محصولات گوشتی را افزایش دهد.

دستگاه فرآوری گوشت

دستگاه فرآوری مرغ

همانطور که میدانیم دستگاه فرآوری مرغ با بسته بندی و آماده سازی مرغ باعث ماندگاری بالاتر مرغ می شود و برای مدت طولانی سالم می ماند.

به طوری که بسته بندی مرغ  باعث حفاظت بیشتر آن در برابر انواع میکروب ها می شود.همچنین باعث جلب رضایت مشتری هم می شود و میزان فروش را بالا می برد.

مزیت های دستگاه فرآوری مرغ  این است که این دستگاه باعث کاهش 40 درصدی نیاز به پرسنل، صرفه جویی در مصرف آب، بدون نیاز به در اختیار قرار گرفتن فضای زیاد می باشد.

دستگاه های بسته بندی مرغ انواع مختلفی دارد که شامل نقاله بسته بندی،پوست کن،وکیوم شش کش،قطعه بندی،نقاله شستشوی قطعات مرغ،تامبلر با سیستم برودت و... است.

 

دستگاه فرآوری مرغ

 

دستگاه پر کن

اگر بخواهیم دستگاه پر کن را شرح دهیم باید بگوییم که دستگاه پر کن در واقع  پر کردن حجم مشخصی از ماده، درون بسته بندی های مختلف توسط این دستگاه انجام می شود.

دستگاه پر کن وارد کاربردی زیادی دارد به طوری که در همه ی صنایع تولیدی از جمله صنایع بهداشتی، دارویی، غذایی، آرایشی وجود یک دستگاه پر کن ضروری است زیرا وجود این دستگاه به فرایند تولید محصولات سرعت میبخشد و کیفیت آن را بالا میبرد.

عملکرد این دستگاه به 3 شکل اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و دستی است و همه ی مواد پودری، جامد، مایع، گاز و گرانول را در ظروف مختلف می ریزند. این دستگاه ها  بر اساس نیاز مشتریان ساخته می شوند.

دستگاه های پر کن هم انواعی دارد که شامل: دستگاه پر کن مایعات،دستگاه اسپری کن،دستگاه پر کن پودر،دستگاه پر کن دستی و... است.

هر کدام از این دستگاه ها ویژگی خاص خود را دارند.و طی یک سری مراحل وظایف خاصی را انجام می دهند.

دستگاه پر کن

 

دستگاه تامبلر

کاربرد اصلی  دستگاه تامبلر در صنایع غذایی برای تولید سوسیس و کالباس و ژامبون یا جوجه کباب به کار برده می شود.

عملکرد اصلی این دستگاه این است که کلیه ی مواد موجود در دستگاه را به بهترین حالت ممکن مخلوط می کند به طوری مواد موجود در آن به خوبی با یکدیگر مخلوط شوند و یه مایع یه دست جهت مزه دار کردن گوشت و یا مرغ ایجاد شود. 

این دستگاه حالت استوانه ای شکل دارد،وهمانند ماشین لباسشویی عمل می کند چرا که ادویه ها و سس های مخصوص مزه دار کردن قطعات کوچک مرغ و گوشت را با حرکت های دورانی  با هم ترکیب میکند و اینگونه قطعات گوشت مزه دار می شوند.

این دستگاه با مخزن گردان دار و خنک کننده و وکیوم باعث می شود که بافت گوشت آبدار و ترد شود و در کوتاه ترین زمان میتواند حجم زیادی از گوشت را مزه دار کند.

دستگاه تامبلر

کاربردهای کارتن پلاست

 

1 ) تولید جعبه کارتن پلاست برای بسته بندی کالا ها و محصولات

 

2 ) جعبه میوه برای بسته بندی و توزیع انواع میوه ها

 

3 ) استندهای کارتن پلاست اعم از استندهای تبلیغاتی و فروشگاهی (کات استند و رومیزی )

 

4 ) تولید رول پلاست در ضخامت و رنگ های متنوع برای استفاده بعنوان پوشش سقف سوله های صنعتی و سالن های مرغداری و گاوداری

 

5 ) تولید رول پلاست بعنوان بستر گلخانه و پوشش سقف گلخانه

 

6 ) ساخت جعبه پستی

 

7 ) استفاده بعنوان طرح جابر در مدارس

 

8 ) ساخت خانه حیوانات خانگی

 

9 ) پد کارتن پلاست و باکس پالت

 

10 ) استفاده به عنوان مقسم یا همان دیوایدر

از انجاکه کارتن پلاست محصولی هست که در صنعت و تجارت کاربرد فراوان دارد برای همین شرکت های زیادی اقدام به تولید این محصول دارند و قیمت و کیفیت را رقابتی کرده اند .مجموعه کارخانجات ایران کارتن پلاست با کیفیت بسیار عالی و قیمت مناسب محصول به مشتری ارئه میکند

 

در صنایع مختلف تولیدی نیاز به چیدمان و پالت بندی محصولات تولیدی در انبار یکی از مهم ترین و ضروری ترین کارهاست.مسلماً اگر این چیدمان و دپوی محصولات به صورت اصولی انجام نگیرد نه تنها فضای انبار گرفته می شود بلکه احتمال آسیب دیدن محصولات نیز افزایش می یابد.

 

قیمت کارتن پلاست به نوع محصول و قیمت مواد پتروشیمی بستگی دارد ، گروه صنعتی ایران کارتن پلاست مرجع قیمت گذاری ورق و رول کارتن پلاست در ایران می باشد و همیشه در تلاش هستیم بهترین کیفیت را با مناسب ترین قیمت در اختیار مشتریان عزیزمان قرار دهیم .

در گروه صنعتی ایران کارتن پلاست به این اعتقاد داریم که کیفیت را فدای قیمت نمیکنیم و به هیچ انواع در تلاش نیستیم که به دلیل رقابت بر سر قیمت محصولی بی کیفیت تولید نماییم .

آنچه باعث تمیز و تداوم فعالیت ما در 17 سال گذشته شده است دقت در کیفیت محصول و استفاده از مواد اولیه با کیفیت در تولید کارتن پلاست بوده است .

گروه صنعتی ایران کارتن پلاست محصولی را تحویل مشتری میدهد که به کیفیت و دوام آن اطمینان داشته باشد و قیمت کارتن پلاست مناسب ارائه میدهد.

در این مقاله می خواهیم به بررسی انواع مختلف لوله مثل لوله آتش نشانی،لوله گالوانیزه و گلخانه ای بپردازیم.

لوله آتش نشانی

همانطور که از اسم این لوله مشخص است.این لوله از سنسور های به خصوصی بهره می گیرد که به وسیله ی آن، وجود دود یا آتش سوزی حس می شود و این لوله ها با آب پاشی آتش را خاموش یا کنترل می کنند.

امروزه استفاده از این لوله ضرورت زیادی دارد چرا که در صورت وجود هر گونه خطر آتش سوزی اطلاع رسانی کنند و به خاموش کردن حریق بپردازند

جنس این لوله ها اغلب از جنس فولاد است.برای ساخت لوله آتش نشانی از فولاد آلیاژی، چدن نشکن، کربن استیل و یا کامپوزیت و لوله ی پلاستیکی نیز استفاده می شود.

 دلایل استفاده از لوله آتش نشانی

علت اصلی استفاده از این لوله ها به این خاطر است که این لوله ها با سنسورهای هوشمندی که دارند سریع اقدام به تشخیص آتش می کنند و این امر باعث شده تا حد زیادی مانع از بروز آتش سوزی شوند و همچنین خسارت های ناشی از آتش سوزی را تا حد زیادی کم کنند و در بین بسیاری از معماران و مهندسان این لوله ها محبوبیت بیشتری داشته باشد.

روش استفاده از لوله آتش نشانی

روش استفاده از این لوله ها بسیار ساده است چرا که به طور خودکار و هوشمند عمل می کند و به محض نصب شدن به سازه به طوراتوماتیک کار خود را آغاز می کند.

قیمت لوله آتش نشانی

قیمت این مدل از لوله ها بر اساس نوع و جنس آن متغییر است.همچنین اسپرینکلرهای این مدل از لوله ها متفاوت است.از نظر نوع لوله کشی می توان سیستم لوله آتش نشانی را به دو بخش تر یا مرطوب و خشک تقسیم بندی کرد.

در سیستم های مرطوب آب همواره در میان لوله ها چرخش دارد و در زمان نیاز به آب پاشی و خاموشی حریق پرداخته می شود اما لوله های خشک به منبع متصل هستند و تنها زمانی آب در این لوله ها به گردش خواهد پرداخت که سنسور ها پیامی در خصوص آتش سوزی یا دود داده باشند.

 

لوله آتش نشانی

 

کلیت لوله گالوانیزه 

لوله گالوانیزه یکی از انواع مختلف لوله است که جنس زیرین آن‌ها غالبا فولاد یا آهن می‌باشد، برای جلوگیری از کاهش طول عمر آن‌ها، یک لایه از فلز روی را بر روی آن‌ها کاور می‌کنند تا رویه‌ی این لوله‌ها با روی پوشیده شود.

جنس این لوله از لوله فولادی نرم است.اما جنس لایه رویی لوله گالوانیزه فلز روی و ترکیباتی از آهن است و به دلیل این قابلیت ازهزینه و قیمت بالاتری بهره دار است. 

انواع لوله گالوانیزه

این لوله بر اساس جنس فلز می توان به دو مدل فولادی وآهنی تقسیم شود.همچنین می توان لوله‌های گالوانیزه را بر اساس نوع گالوانیزاسیون نیز به چهار نوع  لوله‌های گالوانیزه گرم، سرد، سبک، سنگین و لوله گالوانیزه متوسط گروه بندی کرد.

کاربرد لوله گالوانیزه

کاربرد اصلی این مدل از لوله ها بیشتر درصنایع مختلف و سنگین از جمله  صنایع خودرو، پوشش دهی فلزات با مصارف بهداشتی، قطعه سازی و صنایعی که لوله‌هایی با ضخامت کم اما مقاومت نسبتا بالا دارند است.مزیت اصلی این لوله ها به این صورت است که در مقابلآسیب‌ها و زنگ زدگی‌ها و خوردگی‌ها و در مجاورت با آب و رطوبت توان حفاظتی بسیاری را از خود نشان می دهند.

علت اصلی استفاده از این لوله ها برای انتقال مواد سیال مانند مایعات و مواد مذاب و... است.

 

لوله گالوانیزه

کلیت لوله گلخانه ای

همان طور که مشخص است این لوله ها کاربردشان بیشتر برای مصارف گلخانه ای است. این لوله ها بیشتر برای ساخت سازه های گلخانه که با دیوارها و سقفی که از مواد شفاف مانند یا پلاستیک ساخته شده اند مورد استفاده قرار می گیرد

انواع لوله گلخانه ای 

لوله های گلخانه ای انواع مختلفی دارند که می توان به لوله گلخانه ای سبک،کشاورزی،صنعتی،سنگین و... اشاره کرد.از لوله های گالوانیزه گلخانه ایی برای گلخانه ها استفاده می شود.هرکدام از این لوله ها ویژگی های خود را دارند.

مزیت های استفاده از لوله گلخانه ای

استفاده از لوله ­های گلخانه ­ای باعث می ­شود که استفاده از آب کم شود و همچنین انرژی گرمایی خورشید در درون گلخانه ذخیره شود.

 

در این مقاله میخواهیم به بررسی انواع لوله از جمله لوله مانیسمان،لوله گازی api و لوله گازی بپردازیم.

تولید لوله مانیسمان

 

فرآیند تولید لوله مانیسمان که معمولا با حرارت انجام می گیرد. شامل تبدیل شمش های فولادی به لوله است که در قالب های خاصی انجام می گیرد.

این لوله ها از استحکام بالایی برخوردارند و طول عمر بیشتری نسبت بقیه لوله ها دارند.این لوله ها جنس ضخیمی دارند و برای صنایع سنگین استفاده می شود.

عملکرد اصلی این لوله به این صورت است این شمش های برش خورده را در کوره هایی قرار می دهند که حالت قوسی شکل دارند.

 

انواع لوله مانیسمان

 انواع لوله مانیسمان میتوان به لوله مانیسمان آتش خوار، مانیسمان هیدرولیک، مانیسمان گالوانیزه سرد و گرم و مانیسمان سیاه اشاره کرد که هر کدام ویژگی منحصر به فرد خود را دارد.

کاربرد لوله مانیسمان

این لوله ها به دلیل درز بودن اهمیت زیادی دارند و در صنعت های مختلف استفاده می شوند.از مهم ترین حوزه کاربرد لوله مانیسمان می توان به خطوط صنایع دارویی و غذایی/ خطوط فشار قوی/خطوط نفت و گاز/خطوط هیدرولیک و... اشاره کرد.

قیمت لوله مانیسمان

این لوله ها به علت ضخامت و جنسی که دارد و همچنین به علت طول عمر زیادی که نسبت به بقیه لوله ها دارد قیمتش هم بیشتر است.

قیمت لوله معمولا بر اساس وزن لوله تعیین می شود. اگر عامل قطر و طول لوله را برای تخمین قیمت در نظر می گیرید باید ضخامت جداره لوله مانیسمان را نیز در نظر داشته باشید تا به عامل تعیین کننده اصلی که وزن است برسید.

 

لوله مانیسمان

در ادامه به بررسی لوله گازی و لوله گازی api می پردازیم.

لوله گازی

طیف گسترده ای از این لوله پرکاربرد در صنعت گاز و انتقال سیالات گازی مورد استفاده واقع می شود که هم به صورت مصارف خانگی و هم به صورت مصارف صنعتی و تولیدی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

این مدل از لوله ها دارای مدل هایی مثل روکار و توکار،سپاهان،سپنتا و...است که هرکدام دارای ویژگی خاص خودش است.

کاربرد لوله گازی

این لوله ها می تواند مصارف داخلی و صنعتی داشته باشند.همانطور که می دانیم وظیفه ی اصلی لوله گازی انتقال گاز است.البته باید به این نکته توجه داشت که نوع لوله های گازی که در خانه ها تعبیه شده اند با لول های گازی خط انتقال متفاوت است.

 خطوط لوله گازی در بخش توزیع، به دو نوع خطوط لوله تغذیه و خطوط لوله شبکه توزیع تقسیم بندی می شوند

طریقه ی نصب لوله گازی

برای نصب لوله گازی با استفاده از نقشه می توان مسیر لوله ها را ارزیابی کرد.این لوله ها باید دارای یک سری استاندارد هایی باشند.استانداردهایی مثل طول قطر لوله،مسیر ردیابی و...

لوله گازی

لوله گازی api

لوله گازی api یکی از پر فروش‌ترین انواع لوله‌های فولادی می‌باشد.لوله‌ گازی api در کوتاه‌ترین زمان ممکن بیشترین میزان حجم گاز را به کارخانه‌ها و مراکز شهری انتقال می‌دهد و در عین حال فولاد خط لوله دارای استحکام و مقاومت زیاد و تافنس بالایی می‌باشد.

لوله‌های گازی api فشار بسیار بالایی از گاز شهری را از درون خود عبور می‌دهند و یکی از موارد قابل اهمیت برای این لوله‌ها نحوه تولید، نصب و نگهداری آن‌ها است. 

 

این لوله ها هم از انواع مختلفی برخوردارند که هر کدام از این مدل‌ها از ضخامت و استحکام بالایی برای عبور دادن جریان گاز شهری برخوردار هستند. 

 

اصلی ترین مدل این لوله ها شاخه های 6 متری است.ماهیت لوله گازی api عمدتا برای انتقال گاز به مکان‌ها و مناطق مختلف و با فشار بسیار قوی طراحی و در دست ساخت قرار می‌گیرد.

 

این لوله‌ها اغلب برای انجام پروژه‌های صنعتی و در مکان‌های شهری، مسکونی، نیروگاه‌ها، پالایشگاه‌ها، ساختمان‌ها، کارخانه‌ها، پروژه‌های علمی و صنعتی، سوله‌های صنعتی و از این قبیل به کار می‌روند و با عبور دادن جریان قوی گاز از درون خود، میزان استحکام و مقاومت بالای خود را نشان می‌دهند.

به طور کلی در پروژهای سنگین استفاده از این  لوله مرسوم تر است.

 

دلیل اصلی استفاده از این لوله برای محافظت از گاز تولید شده و انتقال این گاز از طریق دو شبکه توزیع و تغذیه  و از راه لوله گاز api است. لوله گازی api از هر گونه نشت احتمالی جلوگیری کرده و نسبت به لوله‌های مانیسمان بسیار به صرفه‌تر و کاربردی‌تر برای انتقال گاز هستند. 

لوله گازی api