sanat

۸ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

 

لیزر درمانی هموروئید


واریس سیاهرگ های مخرج، بواسیر یا هموروئید است. خون توسط سرخرگ ها به مخرج رسیده و توسط سیاهرگ ها به سمت قلب باز می گردد. چنانچه به هر علتی در مسیر بازگشت خون مانعی ایجاد گردد، کم کم فشار داخلی سیاهرگ ها بالا رفته و این امر باعث پیچ در پیچ شدن و گشاد شدن آن ها (واریس سیاهرگهای مخرج) می گردد.

عمدتا لیزر درمانی هموروئید برای هموروئیدهای درجه ی 3 و 4 انجام می شود، که در مقاله زیر آن را بررسی می کنیم.


عوامل ایجاد کننده ی هموروئید

برخی از عوامل ایجاد کننده هموروئید عبارتند از:

  • یبوست: یبوست یکی از عوامل ایجاد کنندههموروئید است چرا که این گونه بیماران برای اجابت مزاج باید زور زیادی بزنند.
  • بارداری: با توجه به فشاری که توسط جنین به رگ های لگن می آید، رگ های مقعدی مادر، پراکنده شده و وی را مستعد پرولاپس می کند.
  • افزایش سن:  افزایش سن هم می تواند باعث ایجاد هموروئبد شود، زیرا با افزایش سن، رباط ها و همچنین بافت های لایه ی مقعدی بیمار شل شده و هموروئید بروز کرده و این عارضه به تدریج به پرولاپس تبدیل شده و به قسمت پایین کانال مقعد کشیده می شود.

عمل جراحی با  لیزر هموروئید


عمدتا با پیشرفت بیماری، لیزر درمانی هموروئید انجام می شود. در هموروئید درجه یک از درمان های دارویی  به صورت مصرف ملین و پمادهایی مانند آنتی هموروئید که برای برطرف شدن یبوست است، استفاده می شود.

اما در هموروئید درجه ی 2 و حتی بالاتر، درمان به شکل جراحی با لیزر صورت می گیرد. هر چه اندازه ی هموروئید بزرگتر بوده باشد، نتیجه ی لیزر بهتر خواهد بود.

لیزر هموروئید به دو صورت زیر قابل انجام است:

  • اشعه درمانی RC : لیزر RC برای درمان هموروئید درجه ی یک و دو کاربرد دارد. با کمک این اشعه، بالشتک های متورم از بین رفته و نتیجه سریع و بدون خونریزی و درد خواهد بود.
  • لیزر CO2 : لیزر CO2 برای درمان هموروئید درجه 3 و 4 کاربرد دارد. در هموروئید های درجه سه و چهار، رگ ها بزرگ تر بوده و کاملا بیرون زده است.

در درمان این گونه هموروئیدها بایستی این رگ ها بریده شود. ولی چون این عمل با لیزر انجام می شود، بافت های اطراف بالشتک های هموروئید صدمه ندیده و خونریزی رخ نمی دهد.

در لیزر درمانی هموروئید گاهی پزشکان ، هموروئید خارجی و داخلی را با زدن پلی از مقعد جدا می کنند. در این روش، هموروئید خارجی را به وسیله ی لیزر برش می دهند و هموروئید داخلی را نیز به کمک پرتو لیزر بخار می کنند. شایان ذکر  است که این روش انعطاف پذیری زیادی را به جراح می دهد؛ این در صورتی است که روش جراحی سنتی این گونه نیست.

لیزر درمانی هموروئید به صورت سرپایی و با بی حسی موضعی انجام می گیرد. در لیزر هموروئید پزشکان به  داخل رگ بیماران خود داروی آرام بخش تزریق می کنند تابیمار راحت خوابیده و دردی را احساس ننماید.

به همین دلیل پزشکان می توانند پیچیده ترین عوامل خطرناک را به سادگی با این روش درمان کنند. در این حالت بیمار به پشت خوابیده و می تواند به راحتی نفس بکشد.

در این روش، بیماران تنفس خوبی داشته و همچنین با تزریق ماده ای موضعی به راحتی از ناحیه ی مقعد بی حس می گردند. سپس با استفاده از لیزر، هموروئید بزرگ را برش می زنند و برمی دارند. در این حالت بیمار به ندرت بخیه می خورد.
 


مزایا و معایب درمان با لیزر هموروئید


برخی از مزایای لیزر هموروئید عبارتند از:

  • انتقال عفونت های خطرناکی مانند هپاتیت که در عمل جراحی سنتی وجود دارد، در عمل لیزر هموروئید وجود ندارد.
  • لیزر هموروئید در نیم ساعت انجام می شود.
  • در جراحی سنتی نیاز به توپی یا تامپون بوده که خارج کردنش بسیار دردناک است. در حالی که در لیزر هموروئید نیازی به تامپون یا توپی نیست.
  • در لیزر هموروئید نیازی به بی حسی نخاعی یا بیهوشی عمومی نیست و این یکی از مزایای اصلی لیزر هموروئید است. چرا که یکی از دلایل اصلی ترس بیماران همین موضوع است.
  • لیزر هموروئید نیاز به استراحتی چند روزه در خانه نداشته و بیمار می تواند روز پس از عمل به سر کارش برگردد. چرا که بیمار بیهوشی نداشته و درد زیادی نیز ندارد.
  • لیزر هموروئید در کلینیک انجام شده و بیمار پس از عمل می تواند مرخص گردد.
  • در لیزر هموروئید بیمار می تواند هم یک تغذیه ی معمولی و هم دفع مدفوع داشته باشد.
  • در لیزر هموروئید بهبودی سریعتر از جراحی سنتی است.

 

برخی از معایب لیزر هموروئید عبارتند از:

 

  • تنگی مقعد: باریک شدن کانال مقعدی همان تنگی مقعد است که عمل دفع را سخت می سازد. در لیزر درمانی هموروئید زمانی که جراح پوست زیادی را از اطراف مقعد بیمار بر می دارد بوجود می آید. یکی دیگر از غلت های تنگی مقعد، وجود زخم است. در صورت افزایش هموروئیدهای برداشتی توسط جراح، این عارضه هم زیاد می شود. ممکن است که بیماران برای رفع مشکل تنگی مقعد لازم باشد چند جراحی انجام دهند.
  • خونریزی: انجام هر عمل جراحی ممکن است با خونریزی همراه باشد. اما از جایی که در لیزر هموروئید تعدادی از رگ های خونی حذف می شود، خطر خونریزی بیشتر است.
  • بی اختیاری: برخی از هموروئیدهای معمولی می توانند باعث بی اختیاری شوند. به خصوص زمانی که فشار وارد شده بر شکم ازیاد شود. مثلا در زمان سرفه یا عطسه این بی اختیاری دیده می شود. همچنین در زمانی که ماهیچه ی مقعدی در اثر لیزر درمانی هموروئید آسیب ببیند بی اختیاری ایجاد می شود.

در لیزر درمانی هموروئید، ماهیچه ها منقبض شده و همین امر دلیل پارگی ماهیچه های مقعدی می باشد. معمولا بی اختیاری خود به خود رفع می شود ولی گاهی اوقات به جراحی نیاز پیدا می کند.

در این مقاله میخواهیم به بررسی تمامی ابعاد کانکس و نکات کلی خرید کانکس بپردازیم.

 همانطور که میدانیم علت محبوبیت اصلی کانکس ها نسبت به بناهای بتنی سریع ساخت بودن آن هاست. شرکت مورد نظر ما که شرکت یوواکو است با بیش از 14 سال سابقه در پروژه های کانکس با متخصصین مجرب در زمینه طراحی کانکس و تولید و فروش انواع کانکس در خدمت مشتریان عزیز است.

نکات کلی در مورد کانکس

قیمت کانکس

قیمت کانکس ها بر اساس ابعاد و اندازه وجنس با یکدیگر متفاوت است.برای مثال کامل ترین نوع کانکس که از لحاظ قیمتی هم جز گران ترین نوع از کانکس است کانکس مسکونی و ویلایی است.این نوع از کانکس ها به دلیل مقاومت بالا و امکانات خوبی که دارند از کامل ترین نوع کانکس هستند.

نوع دیگری از کانکس ها که باید متناسب با فعالیت کارمندان در ابعاد مختلف ساخته شود کانکس های اداری است.محاسبه ی قیمت کانکس های اداری به روز است. 

باکیفیت ترین نوع کانکس

بسیاری از افرادی که در جستجوی خرید کانکس هستند به دنبال با کیفیت ترین نوع از کانکس می گردند.کانکس هایی که کیفیت و مقاومت و طول عمربالایی داشته باشند از این رو می خواهیم به بررسی انواع کانکس از نظر کیفیت بپردازیم.

ازبا کیفیت ترین نوع کانکس می توان به کانکس های ساندویچ پانلی اشاره کنیم که این نوع از سازه ها قیمت بالاتری را نسبت به بقیه دارند و از طرفی مقاومت و طول عمر بشیتری را دارا هستند. جنس بدنه ی این نوع از کانکس ها از فوم پلی اورتان است که ساختار آن مناسب منطق خیلی گرم یا خیلی سرد است.نوع سقف در این نوع از کانکس ها به صورت یک طرف شیب و یک طرف مسطح است که کاربرد آن معمولا در کارکاه های ساختمانی است.

 

نکات کلی درباره خرید کانکس

در هنگام خرید کانکس باید به نکات مهمی توجه کنیم.نکاتی همچون عایق بندی و نوع سقف و شرایط آب و هوایی و محل قرار گرفتن کانکس. همچنین ابعاد و نوع کاربرد و فعالیتی که قرار است صورت بگیرد نیز دارای اهمیت است.سقف­های شیروانی به کار رفته ساختار خوبی برای نصب پنل خورشیدی و تامین برق این سازه می باشد.­

جنس کانکس

جنس این نوع از سازه های پیش ساخته  تا حدی بستگی به مناطق مورد استفاده دارد.برای مثال برای کانکس هایی که در مناطق سردسیری و مرطوب استفاده می شوند باید مصالح استفاده شده در برابر رطوبت مقاومت بالایی داشته باشند.بنابراین می توان نتیجه گرفت که برای جنس کانکس ها متریال های  به کاررفته یکسان نیست.ازمتریال هایی مثل ورقه های فولادی، کامپوزیت آلومینیمی، چوب، پروفیل های آهنی و یا مواد پلی اورتان استفاده می شود.

 

بهترین کانکس از نظر سرمایشی و گرمایشی

موضوع مهمی که در هنگام خرید کانکس باید به آن توجه داشت سرمایشی و گرمایشی بودن کانکس است.در واقع درهنگام  ساخت کانکس باید به نوع عایق به کاررفته و مقاومت بدنه توجه کرد به همین دلیل در بین دو لایه تشکیل دهنده کانکس از عایق حرارتی و صوتی استفاده می شود.در مواردی هم می توان ازسیستم های سرمایشی و گرمایشی مانند شوفاژهای برقی و اسپیلت و یا کولر های آبی نیز استفاده کرد. بهترین کانکس از نظر سرمایشی و گرمایشی بودن می توان به کانکس های ساندویچ پانل اشاره کرد.

 

وزن کانکس

مقاومت کانکس ها با وزن آن ها رابطه ی مستقیم دارد به طوری که هرچه وزن کانکس سنگین ترباشد کانکس مقاوم تر است.

شرکت صنعتی یوواکو با کادری متخصص و مجرب جهت ارائه خدمات در خدمت شما مشتریان عزیز می باشد. و باید در نظر داشت که کانکس های یوواکو با کیفیت درجه دو و سه ساخته نمی شود.

با توجه به افرادی که در یک اداره حضور دارند و نقش و مسئولیت آنها می توان از تجهیزات متعددی در این محیط ها استفاده نمود. به عنوان مثال، صندلی اداری از کاربردی ترین تجهیزات در این محیط ها به شمار می رود که به دلایل مختلف از آن استفاده میشود که برخی از آنها عبارتند از:
⦁ صندلی های مورد استفاده توسط مدیران
⦁ صندلی های مورد استفاده توسط کارشناسان و سایر کارمندان
⦁ صندلی های انتظار مخصوص ارباب رجوع
⦁ صندلی های مورد استفاده در اتاق های کنفرانس و برگزاری جلسات
مقایسه صندلی های اداری با یکدیگر
با توجه به نوع کاربرد صندلی های مورد استفاده در سازمان ها و ادارات، ویژگی های مختلفی در آنها وجود دارد مانند:
⦁ صندلی های مدیریتی دارای ارتفاع و عرض بیشتر به همراه پنج چرخ برای چرخش راحت صندلی می باشد. این صندلی ها اغلب دارای روکش چرم بوده و تمام استانداردهای طراحی و تناسب بخش تکیه گاه و سایر قسمت ها با ارگونومیک بدن رعایت میشود.
⦁ صندلی کارشناسی نیز مانند صندلی های مدیریتی گردان بوده و تکیه گاه نسبتا بلندی دارند تا شانه و کمر و گردن کارمندان به دلیل نشستن های طولانی مدت دچار آسیب نشود.
⦁ صندلی کنفرانسی به دلیل رسمیت فضاهای برگزاری جلسات، کوتاه بودن مدت زمان کنفرانس ها نسبت به ساعات کاری کارمندان و همچنین کاهش هزینه ها از نوع بدون چرخ انتخاب میشوند. این صندلی ها دارای پایه های فلزی بوده و روکش آنها نیز در اغلب مواقع قابل شستشو و چرمی یا پارچه ای در نظر گرفته میشود.
⦁ صندلی انتظار ارباب رجوع نوع دیگری از تجهیزات بسیار ضروری برای ادارات می باشد که در اغلب مواقع به صورت سه یا چهار تایی روی یک پایه متصل می باشند. این صندلی ها بدون چرخ بوده و پایه های آنها از استقامت بالایی برخوردار هستند و قادر به تحمل وزن چند نفر به طور همزمان هستند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

علاوه بر توجه به قیمت خرید صندلی اداری، لازم است به استاندارد بودن این تجهیزات نیز توجه شود. حالت و نوع تکیه گاه، میزان بزرگی و ارتفاع آن، میزان فاصله بخش نشیمنگاه صندلی با زمین، جنس روکش و گردان بودن یا نبودن آن همگی از مهم ترین مواردی هستند که بر استاندارد بودن صندلی تاثیر گذار هستند. راشنکو؛ تولید کننده انواع مبلمان و صندلی های اداری در اندازه و انواع مختلف، نه تنها به کیفیت محصولات خود توجه دارد، بلکه زیبایی آنها را نیز مد نظر قرار داده است. استفاده از روکش های مقاوم با رنگ های جذاب و بسیار زیبا و قیمت ارزان محصولات از جمله ویژگی های منحصر به فرد صندلی های اداری راشنکو به شمار می روند. برای برقراری ارتباط با این مجموعه و رفع ابهامات برای خرید اینترنتی صندلی کافیست از راه های ارتباطی ذکر شده در پایین صفحه استفاده نمایید.

لوله های گالوانیزه

لوله گالوانیزه نوعی از لوله های فولادی هستند که به وسیله پوششی محافظتی از خوردگی و زنگ زدگی در برابر تغییرات آب و هوایی جلوگیری می کنند و مقاومت آن ها را بالا میبرند، تا قبل از سال 1960 میلادی عموما از لوله های سربی برای خطوط آب استفاده می کردند که بعد از گذشت مدتی دچار خوردگی و زنگ زدن می شدند تا زمانی که لوله های گالوانیزه اختراع شدند و جایگزین مناسبی برای لوله های سربی شدند.

درباره لوله گالوانیزه

جنس لوله گالوانیزه از آهن سفید نورد شده می باشد، لوله گالوانیزه لوله درزدار جوش داده شده ای می باشد که در فلز روی مذاب فرو برده می شود. اولین نمونه شناخته شده آهن گالوانیزه توسط اروپاییان در قرن هجدهم میلادی در مجموعه موزه شمشیربازی سلطنتی در زره هندی بود.

در استفاده مدرن اصطلاح گالوانیزه کردن با پوشش روی صورت می گیرد، اختراع گالوانیزاسیون توسط دانشمند ایتالیایی به نام گالوانی در سال 1775 بود. در اوایل قرن بیستم لوله های گالوانیزه جایگزین چدن و سرب مورد استفاده در لوله کشی آب سرد بود.

به طور معمول لوله کشی گالوانیزه از داخل به بیرون زنگ زدگی میکند و باعث مشکلات فشار آب و شکست لوله و در نهایت پوسته پوسته شدن و وجود قابل ملاحظه ای ناخالصی که رنگ و طعم آب را تغییر میدهد می شود. امید به زندگی لوله گالوانیزه 70 سال است.

از زمان جنگ جهانی دوم لوله های مس و پلاستیک را جایگزین لوله گالوانیزه کردند. اما لوله فولادی گالوانیزه هنوز در برنامه های کاربردی فضای باز مورد استفاده قرار می گیرند.

 

انواع لوله گالوانیزه

لوله های گالوانیزه که به آنها لوله آهنی سفید هم گفته میشود به دو دسته تقسیم میشوند:

  • لوله های فولادی گالوانیزه
  • لوله های آهنی گالوانیزه

کاربرد لوله گالوانیزه

از فولاد گالوانیزه شده در قطعات خودرو، پیچ و مهره ، ناودان ساختمان، گریتینگ ها، دستگاه های مکانیکی و الکتریکی، کانال های آب و هوا و سقف های شیروانی و … استفاده می شوند.

تا همین چند سال قبل تمامی سیستم لوله کشی آب در منازل مسکونی در ایران با لوله های گالوانیزه انجام میگرفت که کم کم جای خود را به لوله های پلاستیکی داد و در حال حاضر به ندرت ازین لوله ها در مصارف خانگی استفاده میشود.

لوله گالوانیزه بیشترین کاربرد را در شبکه های فاضلاب، چاه آب صنایع کشاورزی و گلخانه ها و برای انتقال آب، گاز، و همچنین برای محافظت از کابل های برق، سیستم های امنیتی، شبکه در محیط های باز و بیرونی را دارند.

شاید شما هم جز آن دسته از عزیزانی باشید که نمیدانید کیست مویی یک نوع بیماری بوده، ما اینجاییم تا مختصر درباره این بیماری توضیحی برای شما داشته باشیم:
 

 کیست مویی چیست؟


کیست مویی یا سینوس پیلونیدال در واقع یک سوراخ و حفره کوچک ایجاد شده در پوست است که ممکن است با  مایعات و چرک پر شده باشد و در نهایت موجب ایجاد کیست و یا آبسه شود.این اتفاق معمولا در شکاف بالای باسن رخ میدهد.
شاید برای شما سوال پیش بیاید که چه چیزی باعث ایجاد این کیست های مویی میشود باید توضیح دهیم که فولیکول های مو بهمراه گرد و خاک یا یک عامل آلوده پوست را شکافته و وارد لایه های زیرین پوست شده و در نهایت درون کیست های زیر پوست محصور میشود.

 

بیماری پیلونیدال یک بیماری نسبتا فراوانی است که علت ایجاد آنرا فرو رفتن مو در عمق پوست می دانند. این بیماری بیشتر در ناحیه ساکروم دیده می شود ولی در قسمت های دیگر بدن مثل زیر بغلناف و یا ناحیه پیوبیک نیز ممکن است ایجاد شود.
 

بیشتر بخوانیم : کیست مویی در نوزادان

 

این کیست الوده شده و باعث ایجاد آبسه پیلونیدال میگردد،در گذر زمان عفونت میکنند و این عفونت عود کرده و و مجاری سینوسی به سمت بالا در پشت کمر شما گسترش میابد.  
کیست پیلونیدال معمولا حاوی مو و چرک است که باعث ایجاد درد شده و اغلب هم این کیست ها آلوده هستند و بوی بدی دارند.
این یک نوع بیماری شایع در بین مردان وبزرگسالانی است که کار های روزانه آنها مستلزم نشستن طولانی مدت است.

لیزر هموروئید


به واریس سیاهرگ های مخرج، هموروئید یا بواسیر می گویند. خون توسط سرخرگ ها به مخرج رسیده و توسط وریدها ( سیاهرگ ها) به سمت قلب باز می گردد. چنانچه به هر علتی در مسیر بازگشت خون مانعی ایجاد گردد، کم کم فشار داخلی سیاهرگ ها بالا رفته و این امر باعث پیچ در پیچ شدن و گشاد شدن آن ها (واریس سیاهرگهای مخرج) می گردد.

معمولا درمان جراحی با لیزر هموروئید برای هموروئیدهای درجه ی 3 و 4 انجام می شود. ما در مقاله ی زیر به بررسی درمان جراحی با لیزر هموروئید می پردازیم.

 

بیشتر بخوانیم : عوارض لیزر هموروئید

عوامل ایجاد کننده ی هموروئید

 

برخی از عوامل ایجاد کننده هموروئید عبارتند از:

  • یبوست: یبوست می تواند باعث هموروئید گردد. چرا که این گونه بیماران برای اجابت مزاج باید زور زیادی بزنند.
  • بارداری: با توجه به فشاری که توسط جنین به وریدهای لگن می آید، رگ های مقعدی مادر، پراکنده شده و وی را مستعد پرولاپس می کند.
  • افزایش سن: از سوی دیگر، افزایش سن نیز باعث ایجاد هموروئید می شود. چرا که با افزایش سن، رباط ها و همچنین بافت های لایه ی مقعدی بیمار شل شده و هموروئید بروز کرده و این عارضه به تدریج به پرولاپس تبدیل شده و به قسمت پایین کانال مقعد کشیده می شود.

 

دوربین مدار بسته یکی از ضروری ترین تجهیزات حفظ امنیت در دنیای امروز می باشد که در محیط های مسکونی، تجاری، خیابان ها و پارک ها و مراکز آموزشی و غیره کاربرد گسترده ای دارد. با توجه به تنوع بسیار بالا در انواع دوربین مدار بسته، انتخاب بهترین گزینه در میان این دوربین ها کار سختی بوده و سردرگمی را به همراه دارد. گروه وندا؛ ارائه دهنده انواع دوربین های مدار بسته آنالوگ و دیجیتال در ادامه به معرفی چند معیار مهم برای انتخاب بهترین دوربین اشاره خواهد داشت.

 

دوربین مداربسته

دوربین مداربسته وندا[/caption]

بهترین برند دوربین مدار بسته

در خرید وسایل دیجیتال اهمیت دادن به برند تولید کننده آن کار درستی می باشد، چون با پرداخت هزینه کمی بیشتر می توانید تجهیزاتی با طول عمر و کارایی بالا و بهتر را خریداری نمایید. این مسئله در خرید دور بین مدار بسته نیز وجود دارد، چون کیفیت تجهیزات برندهای معتبر قابل مقایسه با سایر گزینه ها نمی باشد. کیفیت تصویر، طول عمر بالا، زاویه دید گسترده و قابلیت ذخیره سازی داده ها و ضبط صدا و تصویر به صورت همزمان از جمله ویژگی هایی می باشند که در اغلب محصولات برندهای شناخته شده و معتبر به چشم میخورد. البته در میان برندهای شناخته شده نیز گزینه هایی وجود دارند که در تولید برخی محصولات ضعف هایی دارند و بهتر است علاوه بر برند، به سایر فاکتورها برای انتخاب و خرید بهترین دوربین مدار بسته دقت داشته باشید. از بهترین برندهای دوربین مدار بسته می توان به سامسونگ، هایک ویژن، داهوا، هانیول و اکسیس اشاره نمود که در بازار ایران هایک ویژن طرفدار بیشتری دارد.

ویژگی های فنی دوربین

زاویه دید و میدان قابل پوشش توسط دوربین، اندازه لنز، میزان مقاومت دوربین در برابر شرایط محیطی از قبیل بارش برف و باران و گرد و غبار و دما و ضربه، توانایی دوربین در ارسال تصاویر با کیفیت در شب و همچنین میزان مقاومت بدنه از جمله مواردی هستند می توانند تاثیر زیادی بر انتخاب بهترین دوربین مدار بسته داشته باشند. نکته بسیار مهم اینکه، در حالت کلی نمی توان مشخص کرد که کدام دوربین همیشه بهترین انتخاب خواهد بود. چون باید بر اساس شرایط محیط و هدف خود از نصب دوربین مدار بسته و نوع اطلاعات مورد نیاز و همچنین بودجه اختصاص یافته برای این کار در نهایت بهترین را انتخاب کرد. به عنوان مثال، در برخی از محیط ها ممکن است دوربین مدار بسته لامپی بهترین گزینه باشد و در محیط دیگر دوربین های دید در شب بهتر است. علاوه بر موارد فوق، لازم است به حافظه دوربین برای ذخیره سازی اطلاعات نیز توجه شود.

پرده برقی

۰۱
تیر

پرده برقی 

پرده برقی یکی از جدیدترین امکانات است که مانند دیگر تجهیزات الکترونیکی برای افزایش رفاه کاربران تولید شده . پرده برقی مناسب برای محیط های اداری و تجاری می باشد و سیستم باز و بسته شدن آن با ریموت و از راه دور انجام میشود. استفاده از پرده برقی دارای مزایایی از قبیل باز و بسته شدن پرده بدون نیاز به نیروی دست، حفظ زیبایی و ظاهر مناسب پرده، امکان اتصال پرده به سنسور و موتورهای هوشمند و برنامه ریزی برای باز وبسته شدن آن، محدود به استفاده از جنس خاصی نیستید.

پرده برقی

 

انواع پرده برقی

پرده بالارو 

پرده از کنار جمع شو 

پرده سایبانی

 

عملکرد و مکانیزم پرده برقی

برای برقی کردن پرده در واقع فقط نیاز به ریل مخصوص پرده برقی و موتور پرده برقی است. موتور به ریل متصل می شود و با وصل شدن برق به موتور می توان از طریق ریموت پرده ها را باز و بسته کرد و حتی در نقطه دلخواهی آنرا متوقف کرد . همچنین در خانه های هوشمند پرده ها را می توان از طریق نرم افزار خانه هوشمند و موبایل نیز کنترل کرد .

پس تجهیزات مورد نیاز 1-موتور پرده 2-ریل پرده برقی 3-ریموت کنترل می باشد.

 

پرده برقی هوشمند 

پرده هوشمند علاوه بر امکانات پرده برقی این امکان را به شما می دهد که توسط اپلیکیشن موبایل پرده ها را در داخل یا خارج خانه باز یا بسته کنید و یا برنامه ریزی کنید که اگر تابش نور خورشید زیاد از حد است به صورت خودکار پرده ها کشیده شوند. این نوع پرده از نظر قیمت گران تر از نوع برقی معمولی هستند، اما گزینه ای مناسب برای خانه های هوشمند و لوکس به شمار می روند.