sanat

۱۲ مطلب در فروردين ۱۳۹۹ ثبت شده است

ابزارصنعتی چیست

۲۹
فروردين

ابزار صنعتی چیست؟

ابزار صنعتی یکی از اصلی ترین پایه های راه اندازی دستگاه ها و ماشین آلات مختلف در کارخانجات و محیط های صنعتی می باشد که از نظر تنوع در سطح بسیار بالایی قرار دارد. ابزارآلات صنعتی برخلاف ابزارهای خانگی اغلب برقی و بادی بوده و کمتر با نیروی محرکه دست عمل می کنند. به همین خاطر است که از نظر قیمت کمی نسبت به سایر انواع ابزار گران تر می باشند. قبل از خرید ابزار صنعتی پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب را بخوانید تا با پاسخ سوالاتی از قبیل ابزار آلات صنعتی چیست، انواع ابزار آلات کدامند و قیمت ابزارهای گوناگون چقدر است آشنا شوید. با فروشگاه ابزار صنعتی ابزار مال همراه باشید.

کاربرد ابزار صنعتی

تعمیر، نصب و استفاده از ماشین آلات صنعتی همیشه نیاز به ابزارهای مختلفی دارد که نه تنها در تسهیل کار کمک زیادی می کند، بلکه دقت و درستی انجام کار را نیز تا حد زیادی تضمین خواهد کرد. کاربرد ابزار صنعتی بسیار گسترده بوده و در تمام صنایع و کسب و کارها از قبیل تاسیسات کارخانجات، تراشکاری، پالایشگاه ها، معادن و هر یک از کسب و کارهایی که با ماشین آلات بزرگ و صنعتی در ارتباط می باشند از آنها استفاده میشود. به طور کلی می توان گفت استفاده از ماشین و دستگاه های مختلف در کارخانجات و سایر محیط های کاری بدون ابزارآلات مختلف برقی و بادی و مکانیکی تقریبا غیر ممکن می باشد و حتی باز کردن یک پیچ ساده نیز در این محیط ها بدون پیچ گوشتی های صنعتی با مشکل مواجه میشود.

انواع ابزار صنعتی

ابزارهای به کا رفته در صنعت با توجه به نیرو محرکه مورد نیاز برای کار کردن آنها به گروه های مختلفی تقسیم می گردند که از مهم ترین آنها می توان به ابزارهای صنعتی بادی و برقی و دستی اشاره نمود. البته برخی از آنها از نوع بنزینی و گازوئیلی نیز می باشند که در شرایط مختلف می توان از آنها برای دست پیدا کردن به هدف اصلی استاده نمود.

ابزارآلات صنعتی برقی

با توجه به اینکه کار کردن در محیط های صنعتی و انجام فعالیت های مختلف از قبیل سوراخ کردن ورق های فلزی ضخیم، باز و بستن پرچ و مهره ها و حتی اندازه گیری محیط های مختلف نیاز به نیروی زیادی دارد، در نتیجه نمی توان از ابزارهای دستی برای این منظور استفاده نمود. ابزار صنعتی برقی که در اغلب مواقع قابل شارژ می باشند، سرعت عمل انجام کارهای مختلف را تا حد زیای افزایش داده و باعث میشود تا کارها با دقت و ظرافت بالایی انجام شوند. از پرکاربردترین آنها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

دریل، بتن کن، چکش تخریب، پیچ گوشتی برقی و شارژی، اره برقی، فرز، آچار بکس برقی، اینورتر و دستگاه جوش، دمنده، جارو برقی و شارژی، پولیش، سشوار صنعتی، کمپرسور هوا، سمباده لرزان، کارواش، سمباده نواری و غیره از جمله نمونه های بسیار پرکاربرد در صنعت می باشند که کارایی بالایی دارند. نکته مهم اینکه اغلب این وسایل و ابزارآلات را می توانید با باتری و در محیط هایی که به نیروی برق دسترسی ندارید نیز استفاده کنید. استفاده از باتری های قابل شارژ با طول عمر و بازدهی بالا باعث میشود تا کارایی دستگاه در شرایط مختلف تا حد زیادی افزایش پیدا کند.

ابزار صنعتی بادی

ابزار بادی بخاطر عدم نیاز به انرژی الکتریکی از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه بوده و کاربرد آن در صنایع مختلف بسیار گسترده است. از پرکاربردترین ابزارهای بادی می توان به پیستوله بادی، کمپرسور باد، منگنه کوب، میخکوب، پولیش بادی، آچار بکس ضربه ای بادی، آچار جغجغه بادی، سمباده بادی، فرز انگشتی بادی و پرچ کن بادی اشاره نمود.

ابزارآلات بنزینی و گازوئیلی

در دنیای پر از تنوع ابزارآلات منبع انرژی مورد نیاز برای تحرک بخشیدن به ابزار بسیار متنوع می باشد و در برخی از بنزین و گازوئیل برای کار کردن ابزار استفاده میشود. این ابزارها نه تنها در صنعت، بلکه در باغبانی و کشاورزی نیز کاربرد زیادی دارد. اره زنجیری بنزینی، اره درخت بر، علف زن بنزینی، موتور برق، کولتیواتر (تیلر) از جمله این موارد می باشد.

تبلیغات رایگان - درج آگهی رایگان در تبلیغات رایگان تکرو

جعبه ابزار چیست؟

جعبه ابزار - ابزار مال

جعبه ابزار یکی از ضروری ترین وسایل برای نظم بخشیدن و دسترسی آسان به ابزارآلات می باشد که تنوع بالایی در انواع آن به چشم میخورد. خرید جعبه ابزار برای مصارف خانگی یا صنعتی نیاز به در نظر گرفتن نکات مهمی دارد که بدون شک در نهایت انتخاب مناسبی را نصیبتان خواهد کرد. فروشگاه ابزار مال ویژگی های جعبه ابزار فلزی و پلاستیکی را بررسی و مزایا و معایب هر یک را بیان خواهد کرد و به ویژگی های جعبه ابزار استاندارد اشاره خواهد نمود.

انواع جعبه ابزار و کاربرد آنها

دلایل زیادی برای استفاده از جعبه ابزار وجود دارد که مهم ترین آنها نظم بخشیدن به ابزارها می باشد. قرار گرفتن هر یک از ابزارها در محل مشخص و مناسب باعث میشود تا در کمترین زمان به آنها دسترسی داشت و از گم شده آنها نیز جلوگیری نمود. کاربرد بسیار گسترده آنها در محیط های صنعتی و حتی نیمه صنعتی و خانگی باعث شده است تا تنوع زیادی در آنها وجود داشته باشد. به طوریکه بر اساس ویژگی های مختلف می توان این گروه از وسایل را در دسته بندی های گوناگون تقسیم بندی نمود. بر اساس جنس و متریال به کار رفته در ساخت جعبه ابزار، رایج ترین انواع جعبه آنها عبارتند از:

پلاستیکی

یکی از رایج ترین و کاربردی ترین انواع جعبه ابزار، نوع پلاستیکی می باشد که از نظر قیمت در اغلب مواقع ارزان تر از نوع فلزی می باشد. از مهم ترین ویژگی های جعبه ابزار پلاستیکی می توان به قیمت ارزان، وزن سبک و مقاومت بالای آنها در برابر دما و رطوبت اشاره نمود. عایق بودن بدنه آنها باعث میشود تا آب به ابزارها برخورد نکند و ضد زنگ بودن آنها در نهایت منجر میشود تا طول عمر بالایی داشته باشند. نوع پلاستیکی آنها نه تنها برای منزل، بلکه در محیط های صنعتی و داخل خودرو نیز کاربرد دارد.

 

 

فلزی

از دیگر نمونه های بسیار رایج این گروه از تجهیزات می توان به جعبه ابزار فلزی اشاره نمود که بیشتر در محیط های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. از مهم ترین ویژگی های آنها می توان به دوام بسیار بالای آنها اشاره نمود که با برخورد ضربه سنگین به آنها بدنه کمتر دچار آسیب شده و ابزارهای موجود در آن کاملا سالم خواهند بود. با توجه به وزن سنگین این گروه از تجهیزات، در برخی از مدل های آن چرخ هایی برای جا به جایی آسان آنها در نظر گرفته شده است.

در گروه بندی دیگر و بر اساس کاربرد آنها می توان تقسیم بندی دیگری به شرح زیر ارائه داد:

جعبه ابزار خانگی

با توجه به تجهیزات به کار رفته در داخل جعبه می توان به جعبه ابزارهای خانگی اشاره نمود که کمترین تعداد ابزار را در میان سایر نمونه های آن دارد. در داخل این جعبه های اغلب ابزارهای ساده و کاربردی مانند آچار، پیچ گوشتی، چکش قرار داده میشود و از نظر قیمت نسبت به سایر نمونه ها ارزان تر می باشد. برای این خرید این گروه از جعبه ابزارها بهتر است جنس پلاستیکی را انتخاب کنید که جا به جایی آن با مشکل مواجه نگردد.

جعبه ابزار صنعتی

جعبه ابزارهای صنعتی و حرفه ای کامل ترین نوع این تجهیزات می باشند که اغلب بصورت طبقاتی بوده و قیمت بالایی دارند. در این گروه ابزارهای کاملا حرفه ای و صنعتی از قبیل ابزار بادی، برقی و شارژی قرار داشته و در اغلب مواقع جنس بدنه آنها فلزی می باشد. با توجه به وزن سنگین آنها بهتر است نمونه هایی را خریداری کنید که چرخ دار هستند.

جعبه ابزار خودرو

همان طور که از نام این گروه مشخص است، برای داخل خوردو کاربرد دارد. همیشه این احتمال وجود دارد که در حین رانندگی خودروی شما با مشکلات و خرابی های متعدد روبرو شود. برخلاف برخی از خرابی ها که نیاز به دانش و تخصص بالایی دارند، می توان با تجربه و مهارت کم نسبت به رفع مشکلات جزئی اقدام نمود و خودتان تعمیرکار ماشین تان باشید. در این شرایط همراه داشتن جعبه ابزار خودرو اصلی ترین گام برای موفقیت در تعمیر خواهد بود. در داخل این جعبه ها وسایلی قرار دارد که مختص تعمیر خودرو می باشد.

 

جعبه ابزار استاندارد

برای خرید جعبه ابزار لازم با تنوع بالایی در انواع آن روبرو میشوید، اما زمانی می توان انتخاب و خرید خوبی داشته که به ویژگی های مهم این گروه از تجهیزات توجه داشته باشید. از مهم ترین ویژگی هایی که در خرید جعبه استاندارد باید مدنظر داشت عبارتند از:

  • وزن استاندارد: جعبه ابزارهایی را انتخاب و خریداری کنید که حمل و نقل آنها آسان بوده و وزن زیادی نداشته باشند. همان طور که اشاره شد، بهتر است برای محیط های صنعتی از نوع چرخ دار آنها خریداری کنید
  • استحکام بدنه: استفاده از این تجهیزات در محیط های مختلف صنعتی باعث میشود تا ضربه های متعددی به آن وارد شود و یا بخاطر وزن سنگین آنها از دستتان خارج شوند. برای جلوگیری از شکستگی در بدنه جعبه و آسیب وارد شدن به ابزارآلات داخل آن بهتر است نمونه هایی را خریداری کنید که بدنه مقاومی داشته باشند.
  • امنیت جعبه : ابزارآلات برقی، شارژی و بادی صنعتی و نیمه صنعتی دارای قیمت های زیادی هستند و احتمال سرقت آنها وجود دارد. برخی از مدل های جعبه ابزار دارای قفل های امنیتی معتبری هستند که احتمال سرقت ابزار را به حداقل ممکن می رسانند.
  • سایز و فضای داخلی جعبه ابزار: با توجه به اینکه برای محیط های صنعتی قصد خرید جعبه ابزار دارید یا برای منزل، سایزهای مختلفی از این تجهیزات را باید انتخاب کنید. حتی در نوع خانگی نیز تفاوت زیادی در سایز آنها وجود دارد که باید با توجه به تعداد ابزارهای مورد نیاز انتخاب مناسبی داشته باشید.

فروشگاه جعبه ابزار

فروشگاه جعبه ابزار ابزار مال تنوع زیادی را در جعبه ابزارهای مختلف فلزی و پلاستیکی ارائه داده و مشخصات کاملی را برای هر محصول نمایش می دهد. با ورود به این فروشگاه می توان گزینه های مختلفی را با هم مقایسه و با توجه به خواسته های مورد نظر در نهایت خرید اینترنتی جعبه ابزار را انجام دهید. برای برقراری ارتباط با این مجموعه می توانید از راه های ارتباطی ذکر شده در پایین صفحه استفاده کنید

کیف ابزار

۲۹
فروردين

کیف ابزار چیست؟

کیف ابزار محفظه ای مقاوم برای نگهداری از ابزارآلات سبکی مثل آچار بکس می باشد که برای تعمیر تاسیسات و لوازم خانگی، خودرو و حتی دستگاه های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. برخلاف جعبه ابزار، کیف ابزار دارای انعطاف پذیری بالایی بوده و اغلب از جنس های پارچه ای، برزنت، چرم و در برخی از مواقع نیز شبیه به کیف های سامسونت و از جنس آلومینیوم است. فروشگاه اینترنتی ابزارمال در ادامه راهنمای جامعی برای خرید کیف ابزار، نکات مهم در انتخاب هر کیف و قیمت کیف ابزار ارائه خواهد داد.

انواع کیف ابزار و کاربرد آنها

یکی از اصلی ترین دلایل برای استفاده از کیف ابزار، جلوگیری از حمل تعداد زیاد ابزارهای موجود در جعبه ابزار در شرایط مختلف می باشد. به عنوان مثال، ممکن است برای تعمیر خودرو یا هر دستگاه دیگر تنها به چند ابزار کوچک و ساده نیاز داشته باشید. در این شرایط بجای حمل و نقل جعبه ابزارهای سنگین می توان تنها ابزارهای مورد نیاز را در داخل کیف گذاشت و به محل مورد نظر مراجعه نمود. برای دسته بندی کیف ها فاکتورهای مختلفی را می توان مد نظر قرار داد که از مهم ترین آنها، جنس روکش به کار رفته می باشد. علاوه براین، ساختار و شکل کیف نیز در تقسیم بندی آنها نقش دارد. بر همین اساس می توان رایج ترین انواع کیف ابزار را به شرح زیر معرفی نمود:

کیف ابزار

کیف ابزار برزنتی

پارچه های برزنت از مرغوبت ترین و مقاوم ترین نوع پارچه های تولید کیف می باشد که در برابر دما و رطوبت نسبتا مقاوم می باشند. علاوه بر استحکام بالا، بخاطر استفاده از فریم فلزی در کیف ابزار برزنتی، شکل ظاهری آن ها مرتب تر از نوع پارچه ای می باشد. بخاطر استحکام نسبتا زیاد این نوع از کیف ها، می توان ابزارآلات شارژی و برقی با سایزهای کوچک را در آن نگهداری نمود.

کیف پارچه ای

یکی از رایج ترین انواع کیف که بیشتر برای نگهداری ابزارآلات خانگی و ابزارآلات مکانیکی مورد استفاده قرار می گیرد، کیف ابزار پارچه ای می باشد. این نوع کیف از نظر قیمت در اغلب مواقع نسبتا ارزان بوده و انعطاف پذیری خوبی دارند. کیف های پارچه ای در دو مدل شانه ای و کمری و توسط برندهای مختلف تولید میشود.

کیف ابزار سامسونتی

از بهترین و مقاوم ترین نوع کیف های ابزار می توان به کیف های سامسونتی اشاره نمود. کیف ابزار سامسونتی که به کیف های مهندسی نیز شهرت دارد، نه تنها ظاهر زیبا و مرتبی دارند، بلکه در برابر دما و رطوبت کاملا عایق هستند. در نتیجه احتمال نفوذ آب و رطوبت به آنها بسیار کم بوده و می توان براحتی ابزارآلات برقی را در آن نگهداری نمود. از دیگر ویژگی های بسیار خوب این گروه از کیف ابزارآلات می توان به تقسیم بندی مناسب و کاربردی فضای داخلی آنها اشاره نمود. به طوریکه با خرید کیف ابزار سامسونتی در سایزهای بزرگ امکان قرار دادن بسیاری از ابزارآلات بدون احتمال آسیب وارد شدن به آنها در فضای داخلی کیف وجود دارد. جنس به کار رفته در این نوع کیف اغلب آلومینیوم بوده و نسبت به سایر انواع کیف از طول عمر بالایی برخوردار است.

کیف کمری

در شرایطی که حمل و نقل کیف های شانه ای و سامسونت مانع از انجام صحیح کارهای تعمیراتی می باشد، بهتر است کیف ابزار کمری خریداری کنید. کیف ابزارهای کمری چرمی، پارچه ای و برزنتی در طرح و اندازه های متنوعی توسط برندهای مختلف داخلی و خارجی تولید میشوند. اصلی ترین ویژگی در تمام این نوع کیف کمری، آسان بودن شرایط حمل و جا به جایی آنها می باشد.

ویژگی های کیف ابزار استاندارد

هر یک از انواع کیف معرفی شده دارای ویژگی ها و نقاط مثبت و منفی خاصی هستند و با توجه به شرایط مورد نظر باید بتوانید بهترین گزینه را خریداری کنید. نکته مهم در خرید کیف ابزار رعایت استانداردها در حین انتخاب می باشد. از مهم ترین ویژگی های کیف ابزار استاندارد که باید به آن توجه داشت عبارتند از:

ابعاد و سایز کیف

سایز و ابعاد کیف ابزارآلات را با توجه به نوع کسب و کار و تعداد ابزارهای مورد نیاز انتخاب و خریداری کنید. پیشنهاد می کنیم سایز کیف مورد نظر را کمی بزرگتر از تعداد ابزارآلات فعلی تان انتخاب کنید تا به مرور که تعداد ابزارآلات افزایش پیدا کردند، فضای کافی برای نگهداری از آنها داخل کیف وجود داشته باشد. این مساله مخصوصا در خرید کیف های سامسونتی باید توجه شود چون قیمت بالایی دارند.

ابزار برقی

۲۹
فروردين

ابزار برقی

ابزر برقی از پرکاربردترین انواع ابزار می باشد که از سهولت استفاده می توان به عنوان مهم ترین ویژگی های مثبت آنها نام برد. این گروه از ابزار نه تنها در محیط های صنعتی، بلکه در تعمیر وسایل منزل نیز کاربرد بسیار گسترده ای دارد. فروشگاه اینترنتی ابزار مال در ادامه راهنمای خرید ابزار برقی را ارائه داده و انواع ابزار برقی و شارژی، قیمت ابزار برقی و راه های خرید آنها را بیان خواهد نمود.

ابزار برقی چیست

ابزار برقی به گروهی از ابزارآلات صنعتی و خانگی گفته میشود که نیروی محرکه مورد نیاز برای آنها از انرژی برق تامین می گردد. این گروه از ابزارآلات را می توان در حالت کلی به دو نوع ابزار شارژی و برقی تقسیم بندی کرد. همان طور که از نام این دو گروه مشخص است، ابزار شارژی در واقع زیر مجموعه برقی می باشد، با این تفاوت که می توان از باتری برای تامین انرژی خود استفاده کند.

انواع ابزار برقی

ابزارآلات برقی را می توان بر اساس فاکتورهای مختلفی تقسیم بندی نمود. به طوریکه علاوه بر تقسیم بندی آنها در دو گروه برقی و شارژی، می توان آنها را بر اساس کاربردشان نیز گروه بندی کرد. به عنوان مثال از پرکاربرترین انواع ابزار برقی می توان به گروه های زیر اشاره نمود:

ابزار برقی نجاری

در دنیای امروز و البته گذشته، ابزار از مهم ترین و ضروری ترین قطعات مورد استفاده در کسب و کارهای مختلف بوده است. به طوریکه نمی توان کارگاه های کوچک و بزرگ نجاری را بدون ابزار تصور کرد. برخلاف گذشته که اغلب ابزارها دستی بودند و استفاده از آنها بسیار سخت و زمان بر بود، در حال حاضر ابزار برقی نجاری کاربرد گسترده ای پیدا کرده است. به طوریکه برندهای مختلفی از قبیل ابزار برقی نجاری ماکیتا در بازار موجود می باشد. از مهم ترین ابزارهای نجاری که به صورت شارژی و برقی عمل می کنند می توان به گزینه های زیر اشاره نمود:

اره برقی

اره برقی یکی از ضروری ترین ابزارها در نجاری می باشد که در واقع اساس و پایه هر محصول در کارگاه های چوب را تامین می کند. اره های موجود در نجاری ها با توجه به هدفی که مورد استفاده قرار می گیرند با هم متفاوت می باشند. اره عمود بر و اره گرد بر دو نوع رایج از ابزارهای برقی نجاری هستند که برای برش دادن چوب به شکل و طرح های مختلف می توان از آن استفاده نمود.

میخکوب برقی

از دیگر ابزارهای نجاری که با نیروی برق عمل می کنند، انواع میخکوب می باشد که البته در دو نوع بادی و برقی در کارگاه ها مورد استفاده قرار میگیرند. میخکوب های برقی با توجه به قیمت مناسب و همچنین وزن سبک تر نسبت به نوع بادی کاربرد بیشتری داشته و هر دو همان طور که از نامشان مشخص است، برای کوبیدن میخ استفاده میشوند.

ابزار ماکیتا

 

 ابزار ماکیتا از معروف ترین ابزارآلات در صنعت و مصارف خانگی و کارگاه های کوچک نجاری می باشد که بخاطر کیفیت عالی و قیمت مناسب شهرت پیدا کرده است. تنوع بسیار بالا در ابزار و طراحی و تولید آنها در سایزهای مختلف باعث شده است در حال حاضر در اغلب کارگاه های صنعتی و نجاری این ابزارها را با رنگ های آبی، سبز، قرمز و مشکی مشاهده کرد. علیرغم کیفیت و شهرت بسیار زیاد محصولات این برند، هنوز سوالاتی از قبیل ابزار ماکیتا چیست و متعلق به کدام کشور است، قیمت ابزارآلات ماکیتا چقدر است در ذهن بسیاری از افراد وجود دارد. به همین منظور در ادامه فروشگاه ابزار مال راهنمای جامعی برای خرید این محصولات ارائه خواهد داد.
 

ابزار ماکیتا - ابزار مال

ابزار ماکیتا چیست؟

ماکیتا یکی از معروف ترین برندهای تولید کننده ابزارآلات برقی و شارژی می باشد که متعلق به کشور ژاپن است. این برند فعالیت خود را از سال 1915 آغاز و به مرور در تولید ابزارآلات الکتریکی به جایگاه مطلوبی در تمام دنیا دست پیدا کرد. همزمان با ارائه محصولات جدید در این برند، کارخانه های تولید ابزار این برند در سایر کشورها از قبیل آمریکا، کانادا، چین و غیره راه ندازی و فعالیت خود را شروع نمودند. قدرت برند ماکیتا در تولید انواع ابزارآلات با طراحی و تولید دریل شارژی برای اولین بار در دنیا بیشتر شد و امروزه یکی از اصلی ترین برندهای تولید ابزارهای نیمه صنعتی و ارزان به شمار می رود.

انواع ابزار ماکیتا

از اصلی ترین تفاوت های ابزارهای این برند با سایر برندهای مطرح در دنیا، تنوع بالا در محصولات و قیمت مناسب آنها می باشد. این مجموعه ابزارها را بر اساس نیروی محرکه مورد نیاز آنها می توان به گروه ابزارهای برقی، شارژی، هیبریدی و ابزار بادی اشاره نمود. در گروه بندی دیگر می توان این مجموعه ابزارها را بر اساس رنگ آنها نیز تقسیم بندی نمود. به عنوان مثال، ابزارهای سبز رنگ این برند دارای قیمت ارزان تر با قابلیت مصرف در کارگاه های کوچک و منازل می باشند. روی این گروه از ابزارها علامت SSP ذکر شده است که نشان دهنده قیمت ارزان و قابلیت های کمتر ابزارها نسبت به نوع صنعتی و پیشرفته آنها می باشد.

ابزار شارژی ماکیتا

یکی از بهترین و کاربردی ترین ابزارهای تولید شده توسط این برند، ابزارهای شارژی آن می باشد. از جمله نمونه های مهم و پرطرفدار این گروه می توان به دریل پیچ گوشتی چکشی شارژی ماکیتا اشاره نمود. این ابزارها با باتری های 12 و 18 ولت کار می کنند و در صنایع مختلف مورد استفاده قرار میگیرند. البته ابزار مشکی ماکیتا که از بهترین نوع این ابزارها به شمار می روند، 18 ولت بوده و بسیار سبک وزن و قابلیت حمل آسانی دارند.
ابزار برقی ماکیتا
ورود ماکیتا به دنیای تولید ابزار با طراحی و ساخت اولین ابزارهای الکتریکی بوده و همین دلیل شهرت این مجموعه شد. به طوریکه در حال حاضر تنوع بسیار بالایی در ابزار برقی ماکیتا به چشم میخورد. از پرکاربردترین آنها می توان به اره عمود بر ماکیتا، دریل بتن کن، دریل ستونی، چکش تخریب ماکیتا، اره دیسکی و میزی، مینی فرز و فرز آهنگری اشاره نمود.

 

 

ابزار دستی

ابزار دستی یکی از متنوع ترین و کاربردی ترین انواع ابزارآلات می باشد که نه تنها تعمیرات ساده در منزل مورد استفاده قرار می گیرد، بلکه در محیط های صنعتی نیز می توان آنها را انتخاب کرد. اهمیت بسیار زیادی این ابزار ها و تقاضای زیاد برای خرید آنها باعث شده است تا برندهای داخلی و خارجی زیادی به طراحی و تولید آنها بپردازند. به همین خاطر است که کیفیت و تنوع خوبی در میان این گروه از ابزارها به چشم میخورد. فروشگاه اینترنتی ابزارمال در ادامه راهنمای خرید ابزار دستی شامل معرفی انواع ابزار  کاربرد هر یک، قیمت ابزار دستی و هر آنچه که باید در این باره بدانید را ارائه خواهد داد.

انواع ابزار دستی

ابزارهای مختلف مورد نیاز در منزل و محیط های صنعتی و کارگاه ها را می توان بر اساس فاکتورهای مختلفی دسته بندی نمود که از مهم ترین آنها می توان به نیرو محرکه مورد نیاز برای عمل هر یک اشاره نمود. بر همین اساس سه گروه کلی ابزار برقی، بادی و دستی را می توان معرفی کرد که هر یک دارای زیرمجموعه های متعددی می باشند. به عنوان مثال، از پرکاربردترین انواع ابزار دستی می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

 

ابزار اندازه گیری

در طراحی و تولید و یا نصب قطعات و تجهیزات مختلف همیشه نیاز به ابزاری برای اندازه گیری می باشد که تاثیر بسیار زیادی بر خروجی کار دارند. به عنوان مثال در کارگاه نجاری که نیاز به برش چوب در قطعات مطابق با اندازه در، پنجره، کمد و غیره می باشد، نمی توان بدون اندازه گیری کار را درست انجام داد. به همین خاطر است که در لیست ابزار دستی می توان تنوع بالایی از ابزارهای اندازه گیری را مشاهده نمود. از کاربردی ترین ابزارهای مورد نیاز برای اندازه گیری در نجاری، ساختمان سازی و مصارف خانگی و غیره می توان به انواع متر (پارچه ای، تاشو)، گونیا، نقاله، کولیس و زاویه سنج های مختلف اشاره نمود. در تمام این گروه از ابزارها هیچ نیروی جانبی مانند برق و یا فشار باد مورد نیاز نمی باشد.

انبر

انبر یکی از مهم ترین ابزار هایی می باشد که تنوع زیادی در آنها به چشم میخورد و کاربرد زیادی در صنعت و حتی تعمیرات بسیار ساده در خانه، برق کشی و حتی نصب سخت افزار و تجهیزات شبکه های کامپیوتری و غیره دارد. به طوریکه می توان این ابزار را در دو گروه ثابت و دو کاناله یا قابل تنظیم تقسیم بندی نمود. در نوع ثابت دهانه انبر مقدار مشخصی داشته اما دهانه انبر دو کاناله را می توان به اندازه مورد نیاز تنظیم کرد. تمام انبرها در گروه ابزار دستی قرار می گیرند و استفاده از آنها به نیروی دیگری جز نیروی بدن انسان نیاز ندارد. انبر کلاغی، انبر سیم لخت کن/کابل شو، انبر الکترونیک، انبر سیم چین، انبر قفلی، انبر فنس، دم باریک و انبر لغزش مشترک از جمله این انواع پرکاربرد ابزار دستی هستند که همگی در خانواده انبرها قرار دارند.

انواع ابزار نجاری

ابزارهای مورد نیاز در نجاری و صنایعی که با چوب در ارتباط می باشند را می توان بر اساس نیروی محرکه آنها به گروه های مختلفی تقسیم بندی نمود. نیروی مورد نیاز برای استفاده از هر ابزار نجاری ممکن است از طریق دست انسان تامین گردد و یا از برق و در برخی از مواقع نیز با فشار باد تامین میشود. بر همین اساس می توان این ابزارهای را در گروه های زیر تقسیم بندی کرد.

ابزار نجاری

ابزار نجاری دستی

ابزار نجاری دستی از ارزان ترین نواع ابزار در این زمینه به شمار میرود که بدون نیاز به منبع تامین انرژی و تنها با نیروی دست عمل می کنند. این گروه از ابزارآلات نه تنها در نجاری، بلکه در سایر صنایع و حتی در زندگی روزانه نیز مورد استفاده قرار می گیرند. از پرکاربردترین ابزار دستی می توان به گزینه های زیر اشاره نمود:

مغار نجاری

مغار یکی از کاربردی ترین ابزارآلات دستی نجاری می باشد که برای کنده کاری و تراشیدن چوب و منبت مورد استفاده قرار میگیرد. با توجه به اینکه از خرید مغار نجاری چه هدفی دارید می توانید یکی از انواع مختلف آن را انتخاب نمایید. مغارها دارای چهار نوع تخت، نیم باز، گلویی و شفره می باشند که همگی از دسته پلاستیکی یا چوبی و بخش فلزی یا همان تیغ تشکیل شده است.

چکش

چکش نه تنها در لیست ابزارهای دستی نجاری قرار دارد، بلکه در سایر صنایع و کسب و کارها نیز از گذشته تا امروز بسیار کاربردی بوده است. البته با ورود نسل های جدید این گروه از ابزارها از قبیل منگنه کوب و میخ کوب های برقی و بادی ممکن است کمی از کاربرد چکش های دستی کاسته شده باشد، اما هنوز هم حضور آنها در هر کارگاه نجاری لازم و ضروری می باشد.

ابزارهای اندازه گیری

اندازه گیری محل برش چوب و یا سوراخ کردن آن، مشخص کردن زاویه بخش های مختلف چوب برای ایجاد نظم و ترکیب صحیح در خروجی کار همگی به ابزارهای اندازه گیری نیاز دارند. در لیست ابزار نجاری دستی می توان انواع ابزارهای اندازه گیری از قبیل متر، گونیا، نقاله، کولیس و تراز را مشاهده کرد. کولیس برای اندازه گیری عمق و ضخامت و برای سنجش صاف بودن و اصطلاحا تراز بودن سطح کار از ترازسنج های دیجیتال و دستی معمولی استفاده میشود.

کاربرد ابزار بادی یا ابزار پنوماتیک

با توجه به عدم نیاز به انرژی برق برای حرکت بخشیدن به ابزارهای بادی، در بسیاری از صنایع و مشاغل می توان از آنها استفاده نمود. به طوریکه در حال حاضر در ماشین آلات راه سازی و عمران، معدن، نجاری، باز کردن و نصب قطعات ماشین آلات صنعتی و اتومبیل می توان کاربرد گسترده ابزار بادی را مشاهده نمود. برخلاف گذشته که از این گروه از ابزارها تنها در صنایع بزرگ و سنگین استفاده میشد، در حال حاضر در صنایع کوچک و حتی ابزارهای مورد نیاز در مصارف خانگی نیز ابزارهای پنوماتیک قابل مشاهده هستند.

مزایای استفاده از ابزار پنوماتیک چیست

با توجه به حذف نیروی الکتریکی در روال کار ابزارهای پنوماتیک، مزایای بسیار زیادی در این گروه از ابزارآلات وجود دارد که از مهم ترین آنها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • امنیت و ایمنی بالا و عدم امکان برق گرفتگی در استفاده از ابزارهای بادی
  • قیمت بسیار ارزان نسبت به ابزارهای الکتریکی
  • وزن سبک و امکان جا به جایی آسان
  • کاربرد گسترده در مکان هایی که امکان دسترسی به برق وجود ندارد
  • تنوع زیاد در ابزارهای پنوماتیک برای تمام صنایع
  • طول عمر بالا بخاطر اینکه اغلب قطعات آنها فلزی هستند
  • عدم جرقه زدن ابزار بادی در حین کار و کاهش احتمال آتش سوزی در محیط های نجاری و غیره

البته دست پیدا کردن به این مزایا زمانی امکان پذیر است که بتوان از این گروه از ابزارها به درستی استفاده کرد. به عنوان مثال، لازم است به طور مرتب فیلتر رطوبت کمپرسور تعویض شود تا از ورود رطوبت به داخل ابزار جلوگیری شود. رطوبت موجود در هوا به شدت به ابزار آسیب وارد نموده و طول عمر آنها را کاهش می دهد. علاوه براین لازم است از ورود گرد و غبار به داخل ابزار جلوگیری شود تا کارکرد آن را بهبود بخشید.

انواع ابزار بادی

همان طور که اشاره شد، ابزارهایی که با نیروی باد عمل می کنند، در حوزه ها و صنایع مختلف مورد استفاده قرار میگیرند. به همین خاطر است که تنوع بسیار بالایی در آنها به چشم میخورد. از جمله ابزارهای بادی پرکاربرد می توان به موارد زیر اشاره نمود:

یکی از اصلی ترین محیط های کاری که ابزارهای بادی مورد استفاده قرار میگیرند، نجاری و کارگاه های چوب می باشد. از آنجا که در این محیط احتمال آتش سوزی بخاطر جرقه زدن ابزارهای برقی وجود دارد، در نتیجه می توان با انتخاب ابزارهای پنوماتیک از بروز آتش سوزی براحتی جلوگیری نمود. پرکاربردترین ابزارهای نجاری که با قدرت هوا کار می کنند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

دریل بادی

فرز بادی

تنوع ابزار بادی نجاری بسیار زیاد بوده و از مهم ترین آنها می توان به دریل بادی اشاره کرد. دریل بادی ابزاری مناسب برای سوراخ کردن سطوح چوبی بسیار سخت می باشد که براحتی می توان راست گرد یا چپ گرد بودن حرکت مته را کنترل کرد.

پیچ باز کن بادی

از دیگر ابزارهای بسیار کاربردی در نجاری که البته در سایر صنایع از قبیل تعمیرگاه های اتومبیل و غیره نیز مورد استفاده قرار میگیرد، پیچ باز کن بادی می باشد. پیچ باز کن بادی یا پیچ گوشتی بادی در مدل های مختلف از قبیل سرکج و پرقدرت تولید و در بازار عرضه شده اند. ویژگی مثبت این نوع ابزار قابلیت کنترل سرعت چرخش و همچنین جهت آن می باشد. در نتیجه می توان برای باز و بسته شدن پیچ با اندازه های مختلف این ابزار را انتخاب نمود.

آشنایی با ابزار دقیق

در علم مهندسی و مکانیک ابزار دقیق یکی از اصلی ترین فاکتورها برای سنجش شرایط دستگاه و کنترل آنها می باشد. در واقع می توان گفت ابزار دقیق مجموعه از ابزارهای مختلف می باشند که  شامل لایه های اندازه گیری، کنترل و محرک هستند. در این مجموعه می توان سنسور، رکوردر، ترانسمیتر و کنترلرها را مشاهده نمود که هر یک در شرایط مختلف وظایفی از قبیل اندازه گیری و کنترل و ارائه اطلاعات و پارمترهای خروجی را بر عهده دارند. با توجه به روال کار و وظایفه تعیین شده برای هر یک از اجزای ابزار دقیق می توان از صحت اطلاعات و خطای بسیار ناچیز آنها اطمینان کسب کرد. ابزار دقیق فشار سنجی، ابزار دقیق فلومتری، رطوبت سنجی، دماسنجی از جمله موارد مورد استفاده از صنایع مختلف بوده که هر یک دارای ویژگی های خاصی هستند.

ابزار آلات اندازه گیری ساختمانی

از دیگر مواردی که نیاز به اندازه گیری کاملا احساس شده و حساسیت بالایی نیز در آن وجود دارد، ساختمان سازی می باشد. علاوه بر ابزارهای به کار رفته در عملیات نقشه برداری و نقشه کشی ساختمان، ابزار آلات اندازه گیری ساختمانی که در حین اجرای عملیات و ساخت و ساز مورد استفاده قرار میگیرد نیز تنوع بالایی دارد. از پرکاربردترین ابزار آلات اندازه گیری ساختمانی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • انواع متر (متر لیزری، متر نواری)
  • تراز لیزری
  • کولیس
  • میکرومتر
  • مانومتر

فروش ابزار آلات دقیق اندازه گیری

از مهم ترین نکاتی که در خرید ابزار آلات دقیق اندازه گیری و سایر ابزارها باید مد نظر قرار دارد، کیفیت و تضمین خدمات آنها می باشد. به همین خاطر باید منایع و مراجع معتبر و شناخته شده را برای خرید ابزار انتخاب نمود. علاوه براین، تنوع بسیار بالا در انواع ابزار دقیق و ابزارآلات صنعتی و اندازه گیری باعث میشود تا بتوانید انتخاب های خوب با کارایی بالا داشته باشید. در نتیجه پیشنهاد می کنیم قبل از خرید، حتما مقایسه کافی میان گزینه های مختلف داشته باشید تا در نهایت بهترین و با کیفیت ترین ها را خریداری کنید.

فروشگاه اینترنتی ابزار آلات ابزار مال با ارائه انواع ابزارهای صنعتی و اندازه گیری با قیمت مناسب شرایطی را فراهم نموده است تا در یک نگاه انواع مختلف آنها را با هم مقایسه و در نهایت بهترین ها را انتخاب نمایید. علاوه بر ابزار آلات اندازه گیری، خدمات این گروه شامل ارائه انواع ابزار تعمیرگاه خودرو، ابزار خانگی، ابزار صنایع رنگ، ابزار صنایع ساختمان، ابزار صنایع نجاری و ابزار آلات صنعتی می باشد. برای ارتباط با مجموعه ابزار مال کافیست از راه های ارتباطی پایین صفحه استفاده نمایید.

انواع ابزارآلات

۲۹
فروردين

انواع ابزارآلات

با نگاهی گذرا به مشاغل مختلف پی به تنوع بسیار بالا در ابزارهای مورد استفاده در آنها خواهیم برد. با توجه به شرایط مختلف و نحوه عملکرد هر یک از آنها می توان انواع ابزار را در گروه های مختلفی تقسیم بندی کرد. در حالت کلی ابزارها در گروه های زیر تقسیم بندی خواهند شد:

ابزار دستی

همان طور که از نام این گروه از ابزر آلات مشخص است نیروی محرکه برای به حرکت در آوردن آنها از دست انسان تامین می گردد و انرژی الکتریکی یا فشار باد در استفاده از آنها نقش ندارد. این گروه از ابزارها نه تنها در بخش های صنعتی، بلکه در مصارف خانگی نیز به وفور به چشم می خورد. به عنوان مثال از پرکاربردترین آنها می توان به پیچ گوشتی، آچار فرانسه، فاز متر، متر، ابزارهای اندازه گیری اشاره نمود.

ابزار

نکته مهم اینکه با توجه به نوع کسب و کار ابزار دستی متغیر می باشند و تنوع بسیار بالایی در آنها وجود دارد. به عنوان مثال از اصلی ترین ابزار دستی نجاری می توان به چکش، کاتر، مغار تخت، زاویه سنج، تراز، سمبه، رنده، کولیس، نقاله و کولیس اشاره نمود. در مقابل در لیست ابزار دستی مکانیکی می توان آچار چرخ گیربکسی کامیون، سنبه پین دار، درجه تنظیم باد سواری، فشار سنج بنزین، سوپاپ جمع کن و تستر روغن ترمز اشاره نمود.

از دیگر مشاغلی که نیاز به ابزار در آنها کاملا احساس میشود می توان به ساختمان سازی اشاره نمود. ابزار ساختمانی در انواع مختلف دستی، بادی و برقی تولید میشوند و به شدت بر سرعت اجرای کارها تاثیرگذار می باشند. از جمله گزینه هایی که می توان در لیست ابزار ساختمانی قرار دارد عبارتند از: چکش پلاستیکی، ترازو، پتک، بیل، شاقول مغناطیسی، قرقره بنایی، ماله، ملاقه بنایی و کلنگ. این ابزارها همگی در گروه ابزارهای دستی قرار میگرند و نیروی محرکه مورد نیاز آنها از نیروی بدن انسان تامین می گردد.

ابزارآلات بادی

ابزارهای بادی که در اغلب مشاغل و کسب و کارهای فنی کاربرد دارد، با کمک نیروی فشار باد عمل می کنند. ورود باد با فشار بالا از پمپ هوا باعث میشود تا ابزار عمل نموده و بدون احتمال برق گرفتگی در صنایع مختلف استفاده میشود. عدم نیاز به نیروی الکتریکی، طول عمر بالا ابزارآلات، طول عمر بالا و قیمت مناسب و کاربرد گسترده در صنایع و محیط های مختلف که امکان دسترسی به انرژی الکتریکی در آنها وجود ندارد از مهم ترین ویژگی های این گروه از ابزارها به شمار می رود.

از گزینه های پرکاربرد در میان ابزارهای بادی می توان به دریل بادی، پرچ کن بادی، منگنه کوب بادی، آچار جغجغه بادی، پیچ گوشتی بادی و پیستوله رنگ پاش بادی اشاره نمود. این گروه از ابزار بخاطر نوع نیروی محرکه آنها از نظر قیمت در سطح ارزان تری نسبت به ابزارهای الکتریکی قرار گرفته اند و در نجاری، مکانیکی، مشاغل صنعتی کاربرد دارند.

ابزار برقی

ابزار برقی به مجموعه از ابزارآلات گفته میشود که با انرژی الکتریکی تغذیه شده و کار می کنند. این گروه از ابزارآلات صنعتی را می توان به دو گروه کلی تقسیم نمود که در گروه اول از موتور الکتریکی استفاده شده و در نوع دیگر، موتورهای درون سوز به منظور کار کردن ابزار تعبیه میشوند. روال کار در ابزارهای برقی با موتور درون سوز به این صورت است که گاز داغی که در اثر واکنش مخلوط سوخت و اکسید کننده در داخل محفظه بسته ایجاد میشود، با فشار بالا خارج شده و در نهایت باعث میشود ابزار مورد نظر کار کند.

یکی از پرکاربردترین ابزارهای برقی که نه تنها در صنعت، بلکه در مصارف خانگی نیز کاربرد گسترده ای دارد، دریل برقی می باشد که با قرار گرفتن مته در اندازه و سازهای مختلف برای سوراخ کردن دیوار، چوب، فلزات و غیره مورد استفاده قرار میگیرد. از دیگر نمونه های پرکاربرد که در لیست ابزار برقی قرار میگیرد، موتورهای جوشکاری می باشند که در سایزهای مختلف و در انواع گوناگون استفاده میشوند. دستگاه جوشکاری که برای جوش دادن فلزات می باشد، در انواع مختلفی از قبیل دستگاه های دارای دینام، رکتی فایر و اینورتر در بازار موجود می باشد.