sanat

همه چیز راجع به جعبه ابزار

جمعه, ۲۹ فروردين ۱۳۹۹، ۰۲:۲۰ ق.ظ

جعبه ابزار چیست؟

جعبه ابزار - ابزار مال

جعبه ابزار یکی از ضروری ترین وسایل برای نظم بخشیدن و دسترسی آسان به ابزارآلات می باشد که تنوع بالایی در انواع آن به چشم میخورد. خرید جعبه ابزار برای مصارف خانگی یا صنعتی نیاز به در نظر گرفتن نکات مهمی دارد که بدون شک در نهایت انتخاب مناسبی را نصیبتان خواهد کرد. فروشگاه ابزار مال ویژگی های جعبه ابزار فلزی و پلاستیکی را بررسی و مزایا و معایب هر یک را بیان خواهد کرد و به ویژگی های جعبه ابزار استاندارد اشاره خواهد نمود.

انواع جعبه ابزار و کاربرد آنها

دلایل زیادی برای استفاده از جعبه ابزار وجود دارد که مهم ترین آنها نظم بخشیدن به ابزارها می باشد. قرار گرفتن هر یک از ابزارها در محل مشخص و مناسب باعث میشود تا در کمترین زمان به آنها دسترسی داشت و از گم شده آنها نیز جلوگیری نمود. کاربرد بسیار گسترده آنها در محیط های صنعتی و حتی نیمه صنعتی و خانگی باعث شده است تا تنوع زیادی در آنها وجود داشته باشد. به طوریکه بر اساس ویژگی های مختلف می توان این گروه از وسایل را در دسته بندی های گوناگون تقسیم بندی نمود. بر اساس جنس و متریال به کار رفته در ساخت جعبه ابزار، رایج ترین انواع جعبه آنها عبارتند از:

پلاستیکی

یکی از رایج ترین و کاربردی ترین انواع جعبه ابزار، نوع پلاستیکی می باشد که از نظر قیمت در اغلب مواقع ارزان تر از نوع فلزی می باشد. از مهم ترین ویژگی های جعبه ابزار پلاستیکی می توان به قیمت ارزان، وزن سبک و مقاومت بالای آنها در برابر دما و رطوبت اشاره نمود. عایق بودن بدنه آنها باعث میشود تا آب به ابزارها برخورد نکند و ضد زنگ بودن آنها در نهایت منجر میشود تا طول عمر بالایی داشته باشند. نوع پلاستیکی آنها نه تنها برای منزل، بلکه در محیط های صنعتی و داخل خودرو نیز کاربرد دارد.

 

 

فلزی

از دیگر نمونه های بسیار رایج این گروه از تجهیزات می توان به جعبه ابزار فلزی اشاره نمود که بیشتر در محیط های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. از مهم ترین ویژگی های آنها می توان به دوام بسیار بالای آنها اشاره نمود که با برخورد ضربه سنگین به آنها بدنه کمتر دچار آسیب شده و ابزارهای موجود در آن کاملا سالم خواهند بود. با توجه به وزن سنگین این گروه از تجهیزات، در برخی از مدل های آن چرخ هایی برای جا به جایی آسان آنها در نظر گرفته شده است.

در گروه بندی دیگر و بر اساس کاربرد آنها می توان تقسیم بندی دیگری به شرح زیر ارائه داد:

جعبه ابزار خانگی

با توجه به تجهیزات به کار رفته در داخل جعبه می توان به جعبه ابزارهای خانگی اشاره نمود که کمترین تعداد ابزار را در میان سایر نمونه های آن دارد. در داخل این جعبه های اغلب ابزارهای ساده و کاربردی مانند آچار، پیچ گوشتی، چکش قرار داده میشود و از نظر قیمت نسبت به سایر نمونه ها ارزان تر می باشد. برای این خرید این گروه از جعبه ابزارها بهتر است جنس پلاستیکی را انتخاب کنید که جا به جایی آن با مشکل مواجه نگردد.

جعبه ابزار صنعتی

جعبه ابزارهای صنعتی و حرفه ای کامل ترین نوع این تجهیزات می باشند که اغلب بصورت طبقاتی بوده و قیمت بالایی دارند. در این گروه ابزارهای کاملا حرفه ای و صنعتی از قبیل ابزار بادی، برقی و شارژی قرار داشته و در اغلب مواقع جنس بدنه آنها فلزی می باشد. با توجه به وزن سنگین آنها بهتر است نمونه هایی را خریداری کنید که چرخ دار هستند.

جعبه ابزار خودرو

همان طور که از نام این گروه مشخص است، برای داخل خوردو کاربرد دارد. همیشه این احتمال وجود دارد که در حین رانندگی خودروی شما با مشکلات و خرابی های متعدد روبرو شود. برخلاف برخی از خرابی ها که نیاز به دانش و تخصص بالایی دارند، می توان با تجربه و مهارت کم نسبت به رفع مشکلات جزئی اقدام نمود و خودتان تعمیرکار ماشین تان باشید. در این شرایط همراه داشتن جعبه ابزار خودرو اصلی ترین گام برای موفقیت در تعمیر خواهد بود. در داخل این جعبه ها وسایلی قرار دارد که مختص تعمیر خودرو می باشد.

 

جعبه ابزار استاندارد

برای خرید جعبه ابزار لازم با تنوع بالایی در انواع آن روبرو میشوید، اما زمانی می توان انتخاب و خرید خوبی داشته که به ویژگی های مهم این گروه از تجهیزات توجه داشته باشید. از مهم ترین ویژگی هایی که در خرید جعبه استاندارد باید مدنظر داشت عبارتند از:

  • وزن استاندارد: جعبه ابزارهایی را انتخاب و خریداری کنید که حمل و نقل آنها آسان بوده و وزن زیادی نداشته باشند. همان طور که اشاره شد، بهتر است برای محیط های صنعتی از نوع چرخ دار آنها خریداری کنید
  • استحکام بدنه: استفاده از این تجهیزات در محیط های مختلف صنعتی باعث میشود تا ضربه های متعددی به آن وارد شود و یا بخاطر وزن سنگین آنها از دستتان خارج شوند. برای جلوگیری از شکستگی در بدنه جعبه و آسیب وارد شدن به ابزارآلات داخل آن بهتر است نمونه هایی را خریداری کنید که بدنه مقاومی داشته باشند.
  • امنیت جعبه : ابزارآلات برقی، شارژی و بادی صنعتی و نیمه صنعتی دارای قیمت های زیادی هستند و احتمال سرقت آنها وجود دارد. برخی از مدل های جعبه ابزار دارای قفل های امنیتی معتبری هستند که احتمال سرقت ابزار را به حداقل ممکن می رسانند.
  • سایز و فضای داخلی جعبه ابزار: با توجه به اینکه برای محیط های صنعتی قصد خرید جعبه ابزار دارید یا برای منزل، سایزهای مختلفی از این تجهیزات را باید انتخاب کنید. حتی در نوع خانگی نیز تفاوت زیادی در سایز آنها وجود دارد که باید با توجه به تعداد ابزارهای مورد نیاز انتخاب مناسبی داشته باشید.

فروشگاه جعبه ابزار

فروشگاه جعبه ابزار ابزار مال تنوع زیادی را در جعبه ابزارهای مختلف فلزی و پلاستیکی ارائه داده و مشخصات کاملی را برای هر محصول نمایش می دهد. با ورود به این فروشگاه می توان گزینه های مختلفی را با هم مقایسه و با توجه به خواسته های مورد نظر در نهایت خرید اینترنتی جعبه ابزار را انجام دهید. برای برقراری ارتباط با این مجموعه می توانید از راه های ارتباطی ذکر شده در پایین صفحه استفاده کنید

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۹/۰۱/۲۹
  • ۶۸۰ نمایش

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی