sanat

کیف ابزار

جمعه, ۲۹ فروردين ۱۳۹۹، ۰۲:۱۱ ق.ظ

کیف ابزار چیست؟

کیف ابزار محفظه ای مقاوم برای نگهداری از ابزارآلات سبکی مثل آچار بکس می باشد که برای تعمیر تاسیسات و لوازم خانگی، خودرو و حتی دستگاه های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. برخلاف جعبه ابزار، کیف ابزار دارای انعطاف پذیری بالایی بوده و اغلب از جنس های پارچه ای، برزنت، چرم و در برخی از مواقع نیز شبیه به کیف های سامسونت و از جنس آلومینیوم است. فروشگاه اینترنتی ابزارمال در ادامه راهنمای جامعی برای خرید کیف ابزار، نکات مهم در انتخاب هر کیف و قیمت کیف ابزار ارائه خواهد داد.

انواع کیف ابزار و کاربرد آنها

یکی از اصلی ترین دلایل برای استفاده از کیف ابزار، جلوگیری از حمل تعداد زیاد ابزارهای موجود در جعبه ابزار در شرایط مختلف می باشد. به عنوان مثال، ممکن است برای تعمیر خودرو یا هر دستگاه دیگر تنها به چند ابزار کوچک و ساده نیاز داشته باشید. در این شرایط بجای حمل و نقل جعبه ابزارهای سنگین می توان تنها ابزارهای مورد نیاز را در داخل کیف گذاشت و به محل مورد نظر مراجعه نمود. برای دسته بندی کیف ها فاکتورهای مختلفی را می توان مد نظر قرار داد که از مهم ترین آنها، جنس روکش به کار رفته می باشد. علاوه براین، ساختار و شکل کیف نیز در تقسیم بندی آنها نقش دارد. بر همین اساس می توان رایج ترین انواع کیف ابزار را به شرح زیر معرفی نمود:

کیف ابزار

کیف ابزار برزنتی

پارچه های برزنت از مرغوبت ترین و مقاوم ترین نوع پارچه های تولید کیف می باشد که در برابر دما و رطوبت نسبتا مقاوم می باشند. علاوه بر استحکام بالا، بخاطر استفاده از فریم فلزی در کیف ابزار برزنتی، شکل ظاهری آن ها مرتب تر از نوع پارچه ای می باشد. بخاطر استحکام نسبتا زیاد این نوع از کیف ها، می توان ابزارآلات شارژی و برقی با سایزهای کوچک را در آن نگهداری نمود.

کیف پارچه ای

یکی از رایج ترین انواع کیف که بیشتر برای نگهداری ابزارآلات خانگی و ابزارآلات مکانیکی مورد استفاده قرار می گیرد، کیف ابزار پارچه ای می باشد. این نوع کیف از نظر قیمت در اغلب مواقع نسبتا ارزان بوده و انعطاف پذیری خوبی دارند. کیف های پارچه ای در دو مدل شانه ای و کمری و توسط برندهای مختلف تولید میشود.

کیف ابزار سامسونتی

از بهترین و مقاوم ترین نوع کیف های ابزار می توان به کیف های سامسونتی اشاره نمود. کیف ابزار سامسونتی که به کیف های مهندسی نیز شهرت دارد، نه تنها ظاهر زیبا و مرتبی دارند، بلکه در برابر دما و رطوبت کاملا عایق هستند. در نتیجه احتمال نفوذ آب و رطوبت به آنها بسیار کم بوده و می توان براحتی ابزارآلات برقی را در آن نگهداری نمود. از دیگر ویژگی های بسیار خوب این گروه از کیف ابزارآلات می توان به تقسیم بندی مناسب و کاربردی فضای داخلی آنها اشاره نمود. به طوریکه با خرید کیف ابزار سامسونتی در سایزهای بزرگ امکان قرار دادن بسیاری از ابزارآلات بدون احتمال آسیب وارد شدن به آنها در فضای داخلی کیف وجود دارد. جنس به کار رفته در این نوع کیف اغلب آلومینیوم بوده و نسبت به سایر انواع کیف از طول عمر بالایی برخوردار است.

کیف کمری

در شرایطی که حمل و نقل کیف های شانه ای و سامسونت مانع از انجام صحیح کارهای تعمیراتی می باشد، بهتر است کیف ابزار کمری خریداری کنید. کیف ابزارهای کمری چرمی، پارچه ای و برزنتی در طرح و اندازه های متنوعی توسط برندهای مختلف داخلی و خارجی تولید میشوند. اصلی ترین ویژگی در تمام این نوع کیف کمری، آسان بودن شرایط حمل و جا به جایی آنها می باشد.

ویژگی های کیف ابزار استاندارد

هر یک از انواع کیف معرفی شده دارای ویژگی ها و نقاط مثبت و منفی خاصی هستند و با توجه به شرایط مورد نظر باید بتوانید بهترین گزینه را خریداری کنید. نکته مهم در خرید کیف ابزار رعایت استانداردها در حین انتخاب می باشد. از مهم ترین ویژگی های کیف ابزار استاندارد که باید به آن توجه داشت عبارتند از:

ابعاد و سایز کیف

سایز و ابعاد کیف ابزارآلات را با توجه به نوع کسب و کار و تعداد ابزارهای مورد نیاز انتخاب و خریداری کنید. پیشنهاد می کنیم سایز کیف مورد نظر را کمی بزرگتر از تعداد ابزارآلات فعلی تان انتخاب کنید تا به مرور که تعداد ابزارآلات افزایش پیدا کردند، فضای کافی برای نگهداری از آنها داخل کیف وجود داشته باشد. این مساله مخصوصا در خرید کیف های سامسونتی باید توجه شود چون قیمت بالایی دارند.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۹/۰۱/۲۹
  • ۴۱۴۹ نمایش

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی