sanat

کیست مویی چیست؟

يكشنبه, ۸ تیر ۱۳۹۹، ۰۲:۳۰ ب.ظ

شاید شما هم جز آن دسته از عزیزانی باشید که نمیدانید کیست مویی یک نوع بیماری بوده، ما اینجاییم تا مختصر درباره این بیماری توضیحی برای شما داشته باشیم:
 

 کیست مویی چیست؟


کیست مویی یا سینوس پیلونیدال در واقع یک سوراخ و حفره کوچک ایجاد شده در پوست است که ممکن است با  مایعات و چرک پر شده باشد و در نهایت موجب ایجاد کیست و یا آبسه شود.این اتفاق معمولا در شکاف بالای باسن رخ میدهد.
شاید برای شما سوال پیش بیاید که چه چیزی باعث ایجاد این کیست های مویی میشود باید توضیح دهیم که فولیکول های مو بهمراه گرد و خاک یا یک عامل آلوده پوست را شکافته و وارد لایه های زیرین پوست شده و در نهایت درون کیست های زیر پوست محصور میشود.

 

بیماری پیلونیدال یک بیماری نسبتا فراوانی است که علت ایجاد آنرا فرو رفتن مو در عمق پوست می دانند. این بیماری بیشتر در ناحیه ساکروم دیده می شود ولی در قسمت های دیگر بدن مثل زیر بغلناف و یا ناحیه پیوبیک نیز ممکن است ایجاد شود.
 

بیشتر بخوانیم : کیست مویی در نوزادان

 

این کیست الوده شده و باعث ایجاد آبسه پیلونیدال میگردد،در گذر زمان عفونت میکنند و این عفونت عود کرده و و مجاری سینوسی به سمت بالا در پشت کمر شما گسترش میابد.  
کیست پیلونیدال معمولا حاوی مو و چرک است که باعث ایجاد درد شده و اغلب هم این کیست ها آلوده هستند و بوی بدی دارند.
این یک نوع بیماری شایع در بین مردان وبزرگسالانی است که کار های روزانه آنها مستلزم نشستن طولانی مدت است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی