sanat

انواع پرچم

شنبه, ۴ مرداد ۱۳۹۹، ۰۶:۱۸ ب.ظ

در این مقاله میخواهیم به بررسی انواع مختلف پرچم بپردازیم.

پرچم رومیزی

یکی از انواع پرچم ها پرچم رومیزی است که می توان گفت زیرمجموعه ی پرچم های تبلیغاتی است.با داشتن پرچم رومیزی می توان به مراسم ها جلوه ی خاصی داد.

هر شرکتی برای این که اقتدار و هویت خود را نمایان سازد، نیاز دارد تا المان هایی را به کار گیرد.

در واقع وجود پرچم رومیزی همانند لوگوی یک شرکت عمل می کند.و در واقع این پرچم رومیزی نشان دهنده ی حس اعتماد بسیار بالا، ارزش و شایستگی است.

با وجود این پرچم میتوان حضور شرکت خود را در آن مراسم به مشتریان نشان داد و اعتبار شرکت خود را  به نمایش گذاشت.اندازه این پرچم متفاوت بوده و در شکل های مربع؛ مستطیل و مثلث نیز دیده می شود. این پرچم را میتوان در هر اداره و سازمانی مشاهده کرد.این پرچم در اتاق مدیران قرار دارد و در برخی مراسم های رسمی از آن استفاده می شود.

 

 

همه چیز درباره پرچم تشریفات

این پرچم ها به یک سازمان یا شرکت جلوه ی خاصی می بخشد.زیرا همانطور که از نامش مشخص است باعث رسمی تر شدن یک شرکت یا سازمان می شود.

از کاربرد های مهم پرچم تشریفات می توان به استفاده از این پرچم ها در میادین ورزشی و مسابقات رسمی و اماکن دولتی و خصوصی و همچنین کنفرانس های بین المللی و غرفه های نمایشگاهی-لابی هتل ها و فرودگاه ها اشاره کرد.

جنس پارچه های تشریفاتی معمولا از پارچه های ساتن یا جیر است و طرح های روی پرچم ها به صورت دیجیتالی انجام می شود

این پرچم ها معمولا بر حسب نیاز سفارش دهندگان تولید و طراحی می شود.اندازه استاندارد پرچم تشریفات معمولا 90*150 و یا 100*170 می باشد.

 

 

پرچم کشورها

همانطورکه میدانیم مردم هر کشوری برای پرچم خودشان اهمیت بسیار زیادی قائل هستند. 

هر کشوری با توجه به ریشه و تاریخ خود پرچم متفاوتی دارد و در واقع در پشت تصویر پرچم هر کشور اعتبار و ارزش و هویت آن نهفته است.جغرافی دانان و به خصوص مورخان درباره ی تغییراتی پرچم ها اطلاعات فراوانی دارند.تنوع پرچم کشورها بسیار زیاد است.

با دانستن ماجراها و داستان های مربوط به پرچم هر کشور میتوان به گذشته ی آن سرزمین نیز دست یافت.هر گردشگر قبل از ورود به یک کشور باید به مطالعه ی دقیق درباره ی هویت آن کشور و داستان های مربوط به پرچم کشور مقصدش بپردازد.

پرچم مذهبی

این نوع از پرچم دارای انواع و اقسام گوناگونی است.در کشورمان عمده استفاده از پرچم های مذهبی مختص مراسمات مذهبی-اعیاد و ماه محرم است.مردم کشورمان با فرا رسیدن ماه محرم پرچم های حسینی را برپا می گیرند تا ارادت خود را به امام مهربانی ها و ایثار وگذشت ثابت کنند.

این نوع پرچم ها از پارچه ساتن انتخاب می شوند، بخاطر این که این نوع پارچه باکیفیت بوده و ماندگاری  بیشتری را نسبت به بقیه پارچه ها دارد. البته پرچم مذهبی حتما به ایام محرم ختم نمی شود بلکه این نوع پرچم در اعیاد مذهبی مسلمانان نیز استفاده می شود.

پرچم های مذهبی در ایام های خاصی از سال طرفداران زیادی دارد.

پرچم مذهبی تیکه دوزی - آبان پرچم ؛ نصب پرچم و زیباسازی ، ساخت برج ...

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۹/۰۵/۰۴
  • ۱۰۹ نمایش

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی