sanat

همه چیز در مورد طراحی لوگو

يكشنبه, ۵ مرداد ۱۳۹۹، ۰۶:۲۵ ب.ظ

در این مقاله می خواهیم بدانیم که لوگو چیست و به چه منظور طراحی می شود و چه کاربردی دارد.

 

طراحی لوگو

 

یکی از موثرترین قدم ها برای ثبت یک شرکت حتی در حد جهانی ثبت و ایجاد لوگو می باشد.برای ثبت یک لوگو باید یک سری فاکتورهای اساسی در طراحی آن رعایت شود تا تاثیر زیادی در ذهنیت عموم ایجاد می کند.

لوگو کاملا به سلیقه و خلاقیت هر فرد بستگی دارد.هرچه طراحی یک لوگو حرفه ای تر باشد تاثیر بیشتری را در ذهن مخاطب ایجاد می کند.

 

به بیان دیگر می توان طراحی لوگو را اساسی ترین و اولین قدم برای ثبت ونهادینه شدن یک شرکت دانست. چرا که بدون داشتن یک لوگوی معتبر، هیچ شناسه یا نمادی از برندتان ندارید که در برابر مشتریان و شرکت های طرفدار خود بگذارید.و به قولی لوگو همانند شناسنامه عمل می کند چرا که هویت و ارزش و اعتباز یک فرد یا یک شرکت و سازمان است.

تصور برخی از افراد از لوگو ترکیبی از تصویر و متن می باشد.لوگو ها باید به قدری قوی باشند که تا ابد در ذهن مخاطب باقی بمانند. طراحی لوگو باید کاملا هوشمندانه باشد زیرا برخی از طراحان عنوانی را به شکل گرافیکی و با بهره گیری از خلاقیت خود به شکل خاصی طراحی و خلق می کنند و این لوگو به ظاهر تنها بیانگر یک عنوان بوده و  شکل گرافیکی بودن عنوان مد نظر است.

 

ببرخی دیگر از طراحان  لوگو را به شکل کاملا مفهمومی و معنا دار طراحی می کنند به طوری که با نگاه به آن می توان متوجه معنادار شدن آن طرح شد.

همانطور که گفتیم هدف اصلی و نهایی از طراحی لوگو ایجاد هویت و ارزش به کسب وکارمان است چرا که هدف ثبت همیشگی آن در خاطر مخاطبان است.

 

همچنین طراحی لوگو می تواند یک ابزار استراتژیک باشد و نه صرفا یک هنر.چرا که  بسیاری از افراد بر این باورند که چون لوگو یک رویداد بصری است پس طراحی آن نیز یک کار هنری محسوب می شود.

با گذشت زمان و بازاریابی های پیوسته و تعاملات مشتریان با برند کمپانی، معنا و مفهوم نیز خود به خود به لوگو افزوده خواهد شد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی