sanat

کابل برق سیم افشان

سه شنبه, ۲۱ مرداد ۱۳۹۹، ۰۸:۰۲ ب.ظ

کابل برق ویژگی‌ها و کاربردهای مختلفی دارد. آن‌ها در دنیای امروزی نقش مهمی ایفا می‌کنند. بدون کابل‌ها زندگی برای انسان امروز ممکن نیست. لحظه‌ای را بدون ارتباطات و حتی روشنایی در شب تصور کنید. این اتفاقی است که در صورت نبودن کابل‌های برق رخ می‌دهد! 

کابل برق ویژگی‌های مختلفی دارند. مهم‌ترین مشخصات یک کابل برق شامل موارد زیر است:

  • هادی کابل می‌تواند شکل‌های گوناگونی داشته باشد. هر یک از این شکل‌ها نماد خاص خود را دارند. گرد تک رشته (RE)، گرد چند رشته (RM)، مثلثی شکل تک رشته (SE) و مثلثی چند رشته با نماد (SM) شکل‌های مختلف هادی کابل برق هستند.
  • دیگر مشخصه‌ی کابل‌های برق جنس و تعداد لایه‌های عایق آن‌هاست. عایق کابل برق می‌تواند از جنس پلاستیک، پی‌وی‌سی یا پروتودور، پلی‌اتیلن، تفلون یا کاغذ‌های آغشته به روغن مخصوص باشد.
  • رنگ عایق کابل برق دیگر مشخصه‌ی این وسایل است. برای تشخیص آسان‌تر سیم کابل‌ها از یکدیگر، عایق‌ها را در رنگ‌های متنوعی انتخاب می‌کنند. رنگ‌های سبز، سیاه، زرد، آبی و قهوه‌ای رنگ‌هایی هستند که برای عایق‌ها انتخاب می‌شوند و بر اساس استاندارد از مفهوم خاصی برخوردارند.
  • مشخصه‌ی دیگر کابل‌های برق نوع غلاف یا زره آن‌هاست. غلاف‌ها برای محافظت از کابل برق در برابر عوامل خارجی روی کابل قرار می‌گیرند و انواع مختلفی دارند. غلاف بافته شده، یکپارچه و موج دار بدون درز انواع آن هستند. غلاف‌ها از متریال مختلفی چون PVC، مس، روی اندود، آلومینیوم و سرب و فولاد ساخته می‌شوند.
  • سیم افشان یکی از پرکاربردترین انواع سیم است. این سیم‌ها در سیم‌کشی ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. میتوان از انواع آن برای جاهای مختلف ساختمان استفاده کرد.
  • همانطور که می‌دانید انتخاب نوع سیم به کاربردی که از آن انتظار دارید، بستگی دارد. سیم‌ها و کابل‌ها بسیار متنوع هستند. بنابراین می‌توان گفت برای هر موقعیتی می‌توان از سیم مناسب استفاده کرد. در این قسمت به مهم‌ترین کاربردهای سیم‌های افشان اشاره کرده‌ایم.

  • سیم افشان به عنوان سیم رابط در داکت‌های زیرزمینی و ماشین آلات و تابلوهای فرمان استفاده می‌شود. سیم‌هایی که برای این کاربرد مورد استفاده قرار می‌گیرند باید انعطاف پذیری بالایی داشته باشند. سیم‌های افشان تنها سیمی هستند که به این اندازه منعطفند.
  • از این سیم در اتاق‌های خشک، تجهیزات الکتریکی، کلیدها و تابلوهایی که تا ولتاژ ۷۵۰ ولت هستند استفاده می‌شود.
  • برای گرفتم اطلاعات تکمیلی بابت این نوع سیم و خرید اینترنتی میتونید به سایت پرتو کابل مراجعه نمایید و با کارشناسان ما تماس بگیرید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی