sanat

مبلمان اداری صندلی مدیریتی

يكشنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۹، ۰۶:۳۴ ب.ظ

 

مبلمان اداری یکی از ضروری ترین تجهیزات موجود در هر محیط کار می باشد که برای نظم بخشیدن به فضای کار و فراهم ساختن شرایط ایده آل برای نشستن کارکنان و ارباب رجوع لازم است به آن توجه شود. با توجه به اهمیت بسیار زیاد این تجهیزات، در ساخت و طراحی مبلمان اداری لازم است به موارد مخنلفی از قبیل جنس، طرح، اندازه و ابعاد و وزن هر یک دقت شده و استانداردها رعایت گردد. گروه راشنکو؛ یکی از بزرگترین تولیدکنندگان مبلمان اداری در ادامه به هر آنچه که باید درباره این تجهیزات و موارد مهم در ساخت و طراحی آنها بدانید اشاره خواهد نمود.

جنس مبلمان اداری

مبلمان اداری مجموعه ای از میز، صندلی، مبلمان تک نفره و چند نفره و میز جلو مبلی گفته میشود که در محیط های کاری و اداری استفاده میشوند. با توجه به کاربرد بسیار زیاد این تجهیزات نسبت به مبلمان های خانگی، لذا لازم است جنس این نوع مبلمان به گونه ای انتخاب شود که طول عمر آنها را تضمین کند. به منظور حفظ زیبایی و دوام و همچنین فراهم ساختن شرایط ایده آل برای شسشتو و نظافت صندلی و مبلمان ها، روکش های چرم مصنوعی و طبیعی برای این منظور انتخاب میشوند. در مقابل، جنس به کار رفته برای تولید میز مدیریتی و سایر میزهای موجود در دفتر کار از چوب استفاده میشود. علاوه بر چوب، در مبلمان اداری مدرن از ام دی اف نیز استفاده میشود تا برش کاری و ایجاد طرح های متنوع در آن ها آسان تر و ارزان تر باشد.
صندلی مدیریتی، کارشناسی و کارمندی از دیگر اجزای موجود در سرویس مبلمان اداری می باشد که در اغلب مواقع روکش چرم برای آنها استفاده میشود. بدنه و پایه و اسکلت اصلی این صندلی ها به منظور افزایش مقاومت و تحمل وزن های سنگین از فلز ساخته میشوند. سایر اجزا و قطعات موجود در سرویس مبلمان با توجه به سبک طراحی آنها ممکن است تغییر کند.

قیمت مبلمان اداری

مدیریت هزینه از مهم ترین کارهایی می باشد که برای موفقیت در هر کسب و کار باید به آن توجه داشت. یکی از راه های مدیریت بهتر شرایط اقتصادی انتخاب صحیح تجهیزات در محیط کار می باشد که مبلمان ها را نیز شامل میشود. قیمت مبلمان به فاکتورهای متعددی بستگی دارد که در حین خرید باید به آن توجه داشت که عبارتند از:

سبک طراحی مبلمان.تعداد مبلمان..جنس میز و صندلی و...


جنس صندلی مدیریتی

در طراحی و ساخت صندلی مدیریتی بخش های مختلفی وجود دارد که باید به آن توجه داشت از قبیل جنس سازه و بدنه صندلی، روکش و جنس فوم به کار رفته برای نشیمن. بدنه و پایه های اصلی این نوع صندلی باید از مقاومت بالایی برخوردار باشد و به همین دلیل از فلزات مرغوب و مقاوم استفاده میشود. البته فلز به کار رفته برای این صندلی علاوه بر مقاومت، باید وزن سبکی داشته باشد تا حرکت دادن صندلی را با مشکل مواجه نکند. روکش های پارچه ای نه تنها به مرور زیبایی خود را از دست می دهند، بلکه به اندازه صندلی مدیریتی چرم جلوه ندارند.
فوم به کار رفته برای بخش نشیمنگاه صندلی مدیریتی از نوع فوم سرد می باشد که از تعریق جلوگیری نموده و با استفاده متوالی صندلی ارتفاع آن کاهش پیدا نمی کند.

قیمت صندلی مدیریتی

قیمت صندلی مدیریتی در حالت کلی نسبت به سایر انوع صندلی اداری قیمت بالاتری دارد و فاکتورهای متعددی در آن دخیل می باشند. از مهم ترین مواردی که در گران یا ارزان بودن صندلی تاثیرگذار هستند، ابعاد و اندازه صندلی، جنس بدنه، روکش و فرم و طرح کلی آن می باشد که باید در حین خرید صندلی مدیریتی به آن توجه داشت. صندلی هایی که دارای تکیه گاه ها بلند بوده و سر و گردن را براحتی در بر میگیرند گران تر می باشند. علاوه براین، صندلی هایی که استانداردهای ارگونومیک را در نظر گرفته اند و ارتفاع نشیمنگاه تا زمین و دسته ها و میزان خمیدگی تکیه گاه آن قابل تنظیم است، قیمت بالاتری دارند.

ابعاد صندلی مدیریتی

بر اساس استانداردهای در نظر گرفته شده برای طراحی و ساخت صندلی مدیریتی، ابعاد بخش نشینگاه تا زمین، تکیه گاه و عرض و عمق نشین باید توجه شود. عرض بخش نشیمن صندلی 43 تا 50 سانتی متر کاملا استاندارد است. در حالت کلی، ابعاد و ارتفاع در نظر گرفته شده نشیمنگاه باید به گونه ای باشد که کف پا فرد به صورت صاف روی زمین قرار گیرد. علاوه براین، پس از قرار دادن دستها روی دسته های صندلی، زاویه بازوها با میز باید 90 درجه باشد تا از بروز مشکلات جسمی متعدد جلوگیری شود. البته با توجه به جسه فرد ابعاد صندلی بزرگتر هم میشه طراحی بشه برای افراد چاق

در خرید صندلی مدیریتی باید توجه زیادی شود، چون قیمت این صندلی ها نسبت به سایر تجهیزات گران تر بوده و انتخاب گزینه های غیر استاندارد، نه تنها سلامت فرد را تهدید می کند، بلکه هزینه اقتصادی زیادی را به هدر می دهد. مواردی که باید در خرید صندلی مدیریتی مد نظر قرار داد عبارتند از:
⦁ ابعاد صندلی متناسب با ویژگی های بدنی افراد انتخاب شود.
⦁ صندلی هایی را خریداری کنید که ارتفاع دسته ها و صندلی قابل تنظیم باشد.
⦁ جنس روکش صندلی از مقاومت خوبی برخوردار باشد و به مرور دچار پاره شدن، خراش و ساییدگی نگردد.
⦁ فوم استفاده شده برای نشیمنگاه را به دقت بررسی کنید و صندلی هایی را خریداری کنید که از فوم سرد برای آنها استفاده شده است.
⦁ قبل از خرید صندلی مدیریتی نمونه های مختلف را با هم از نظر شکل و ظاهر، قیمت و جنس مقایسه کنید.
با توجه به تنوع زیادی در انواع صندلی های اداری، پیشنهاد می کنیم خرید اینترنتی صندلی مدیریتی را انتخاب کنید. با خرید اینترنتی صندلی اداری می توان گزینه های مختلف را با هم مقایسه نمود و در نهایت انتخاب بهتری داشت. راشن یکی از بزرگترین شرکت های فعال در حوزه طراحی و ساخت صندلی اداری می باشد که امکان خرید اینترنتی را نیز فراهم نموده است. برای برقراری ارتباط با این مجموعه می توانید از راه های ارتباطی ذکر شده در وب سایت راشن استفاده کنید.


انواع طرح های میز و صندلی اداری

میز و صندلی اداری با توجه به سمت افراد و کارکنان حاضر در هر محیط کار با هم متفاوت هستند. میز مدیریت، میز کارشناسی، صندلی مدیریتی، صندلی کارشناسی، کنفرانسی و میز انتظار ارباب رجوع همگی از جمله انواع مختلف این تجهیزات می باشند. علاوه بر ویژگی های کلی که در این تجهیزات به چشم میخورد، نوع طراحی و سبک آنها نیز کاملا متنوع است. به طوریکه می توان نوع طرح در نظر گرفته شده برای این تجهیزات را به دو گروه کلی زیر تقسیم بندی نمود:

میز و صندلی مدرن

این گروه از میز و صندلی ها دارای طرح های کاملا منحصر به فرد و متفاوت از نمونه های رایج می باشند. برش های ایجاد شده برای میز (نیم دایره، مستطیل، مدولار و..)، سبک های در نظر گرفته شده برای صندلی ها و اضافه کردن امکانات متعدد به هر یک را می توان در طرح های مدرن این تجهیزات مشاهده نمود. این سبک طراحی در دنیای امروز بسیار رایج بوده و به دلیل تنوع بالا در آنها، با هر نوع سلیقه و بودجه می توان نمونه های مناسبی را خریداری نمود.

میز و صندلی کلاسیک

میز و صندلی های کلاسیک همان طور که از نامشان مشخص است، به سبک کلاسیک طراحی شده اند. میزهای چوبی مستطیل یا نیم دایره ساده با چوب تیره، ایجاد منبت کاری در اطراف میز توصیفی کوتاه از میز مدیریتی کلاسیک می باشد. در اغلب میز های کلاسیک، چوب های بسیار مقاوم و تیره انتخاب میشوند و نمونه های به کار رفته برای اتاق مدیریتی کاملا با حفظ ابهت مدیر سازگار می باشد.

قیمت میز و صندلی های اداری

قیمت میز و صندلی اداری به فاکتورهای زیادی بستگی دارد و نمی توان یک قیمت و نرخ مشخص و ثابت را برای آنها تعیین کرد. مهم ترین مواردی که می توانند در افزایش و کاهش قیمت این وسایل موثر باشند عبارتند از:

جنس میز و صندلی اداری

در ساخت میز کار استفاده از چوب بسیار رایج می باشد و زیبایی و مقاومت را در کنار هم حفظ می کند. نوع چوب به کار رفته در این تجهیزات با هم متفاوت است و در بسیاری از میزهای مدرن از ام دی اف نیز استفاده میشود. نوع چوب، میزان ضخامت آنها و سایر تجهیزات جانبی که در آنها وجود دارد می تواند تاثیر زیادی بر قیمت داشته باشد. در تعیین قیمت صندلی اداری، جنس روکش آنها و همچنین بدنه صندلی از مهم ترین فاکتورها به شمار می روند. صندلی های با روکش چرم طبیعی و بدنه و اسکلت فلزی از گران ترین نمونه های این تجهیزات به شمار می روند.

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی