sanat

سیم افشان کابل آلومینیوم

دوشنبه, ۲۴ شهریور ۱۳۹۹، ۱۲:۳۲ ب.ظ

این سیم تک رشته ای هادی است و از عایق آمیزه پلیمر PVC نوع C پوشیده شده است. سیم افشان نسبت به سیم مفتول انعطاف بیشتری دارد. به همین دلیل در کاربردهایی که نیاز است سیم حرکت کند، از سیم‌های افشان استفاده می‌شود.

سیم‌های افشان دارای انواع مختلفی هستند. مدل‌های مختلف این نوع سیم با توجه به هادی موجود در آن شناخته می‌شود. در واقع سیم‌های افشان استاندارد باید هادی از جنس مس داشته باشند.

اما در بازار سیم‌هایی با هادی مسی، آلومینیومی و آلومینیوم پوشش با مس وجود دارد. برخی دیگر از سیم‌ها نیز با هادی درونی آهنی ساخته می‌شوند. نوع فلز به کار رفته برای تولید هادی سیم در مقاومت آن تأثیرگذار است.

  • سیم های  افشان به عنوان سیم رابط در داکت‌های زیرزمینی و ماشین آلات و تابلوهای فرمان استفاده می‌شود. سیم‌هایی که برای این کاربرد مورد استفاده قرار می‌گیرند باید انعطاف پذیری بالایی داشته باشند. می‌توان گفت سیم‌های افشان تنها سیمی هستند که به این اندازه منعطفند.
  • از این سیم در اتاق‌های خشک، تجهیزات الکتریکی، کلیدها و تابلوهایی که تا ولتاژ ۷۵۰ ولت هستند استفاده می‌شود.
  • از دیگر کاربردهای سیم های افشان استفاده در وسایل برقی و سیستم‌های روشنایی است. به طور کلی از این سیم در زمینه‌های مختلف تأسیسات و صنعت ساختمان سازی و وسایل الکتریکی استفاده می‌شود.
  • استفاده از کابل آلومینیومی مزایای بسیاری به همراه دارد. البته آلیاژ به کار رفته در آن باید کیفیت بالایی داشته باشد. در این مقاله بیشتر در مورد این نوع کابل توضیح خواهیم داد.
    اگر قصد اجرای یک پروژ بزرگ تجاری را دارید، کابل آلومینیومی بسیار مناسب خواهد بود. البته بهتر است در زمینه انتخاب کابل مناسب حتما با افراد متخصص در این زمینه مشورت کنید. در برخی از پروژه‌ها استفاده از کابل مسی انتخاب بهتری است. اما در برخی از پروژه‌ها کابل‌های آلومینیومی نیاز مجموعه را تأمین می‌کنند.

سیم های افشان به خاطر انعطافی که دارند خیلی کاربردی هستند در ساختمان ها .

کابل های آلومینیومی به جهت جنس خوبی که دارند در صنعت ساختمان و صنعت های دیگر به جهت مقاومتبالاشون استفاده خوبی میشه کرد

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی