sanat

بررسی دستگاه بسته بندی و قیمت آن

دوشنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۹، ۱۲:۳۹ ب.ظ

در این مقاله میخواهیم به بررسی دستگاه بسته بندی و قیمت آن بپردازیم.

 

کلیت دستگاه بسته بندی

دستگاه بسته بندی امروزه دارای اهمیت فراوانی است به طوری که اهمیت این دستگاه ها را در صنعت نمیتوان نادیده گرفت.چرا که بسته بندی، محصول را از آسیب های محیطی مثل وارد شدن ضربه، نفوذ گرد و غبار حفظ میکند و امکان درج اطلاعات محصول روی بسته بندی فراهم می شود.

همچنین بسته بندی محصولات در جذب مشتری اهمیت زیادی دارد پس تولید کنندگان باید نهایت تلاش خود را برای طراحی زیبای بسته بندی محصولات به کار گیرند.

از آنجایی که بسته بندی محصولات  غذایی از اهمیت زیادی برخوردار است در نتیجه نمی توان در این امر کوتاهی کرد پس از اهمیت زیادی برخوردار است.

 

انواع دستگاه بسته بندی

 

دستگاه بسته بندی انواع مختلفی دارد که شامل : دستگاه شیرینگ،دستگاه دوخت،دستگاه بسته بندی وکیوم و... موارد دیگر است.

 

دستگاه بسته بندی

 

دستگاه شیرینگ

این دستگاه شامل دومدل کابینی و تونلی است.

مدل کابینی این دستگاه با یک لایه سلفون خشک که البته به راحتی پاره میشود محصول را پلمپ میکند. برای مثال سلفون پوشیده شده روی محصولات غذایی توسط دستگاه شرینگ کابینی انجام شده است.

 

دستگاه دوخت

این دستگاه در سه مدل دستگاه دوخت کیسه، ریلی،و پدالی است.

دوخت با دستگاه دوخت کیسه با سرعت بالایی انجام می شود.زیرا می توان هر نوع کیسه ی سنگینی را با ضخامت و ابعاد بالا دوخت کرد.

دستگاه دوخت ریلی از این دستگاه  برای دوخت جنس های پلاستیکی استفاده می شود. میتوان روی این دستگاه تاریخ زن و شمارنده نیز نصب کرد که چاپ تاریخ و شمارش بسته های دوخت شده نیز توسط این دستگاه انجام شود. 

از دستگاه پدالی برای بسته بندی کردن مواد غذایی،محصولات خشکبار،محصولات دارویی و... استفاده می شود.

 

دستگاه بسته بندی وکیوم

بسته بندی با این دستگاه مختص بسته بندی مواد غذایی مثل گوشت،مرغ،سوسیس و کالباس،میگوو حتی وسایل پزشکی و قطعات و...است.

این دستگاه با تخلیه ی همه ی اکسیژن درون بسته بندی محصول را از تماس با سایر مواد و نفوذ هوا حفظ میکند. این دستگاه تمام استیل با سرعت بالایی محصولات را بسته بندی میکند و ماندگاری آن ها را بالا می برد.

این دستگاه به صورت بدون تزریق گاز و با تزریق گاز صورت می گیرد.

 

 دستگاه بسته بندی عمودی و افقی

اگر بخواهیم دستگاه های بسته بندی را از نظر ظاهری تقسیم بندی کنیم.شامل دو دسته عمودی و افقی است.

دستگاه های بسته بندی عمودی و افقی محصولات را به خوبی و با کیفیت بالا بسته بندی می کنند.سرعت بسته بندی این دستگاه ها در افزایش راندمان کار موثراست.

این دستگاه ها از لحاظ کاهش هزینه ها نیز کاربردی هستند زیرا ضایعات کمتری تولید می کنند و مصرف سلفون مناسبی دارند.همچنین بسته بندی با این دستگاه ها به شکیل تر شدن محصول و جلب رضایت مشتریان کمک می کند.

در ادامه به بررسی قیمت دستگاه بسته بندی می پردازیم.

 

قیمت دستگاه بسته بندی

طبیعتا هرچه کیفیت و قابلیت های دستگاه بسته بندی زیادتر باشد؛قیمت دستگاه های بسته بندی نیز بیشتر است.نوع تکنولوژی به کار رفته در دستگاه به قیمت آن تاثیر می گذارد.همچنین امکانات و تجهیزات به کار رفته در دستگاه ها نیز تفاوت شدیدی از لحاظ قیمت ایجاد می کند.

 

 

مقایسه قیمت دستگاه بسته بندی اتوماتیک و نیمه اتوماتیک

دستگاه های بسته بندی شامل دو دسته اتوماتیک و نیمه اتوماتیک هستند.

دستگاه های اتوماتیک همه ی فرایند بسته بندی را از صفر تا صد به تنهایی و بدون نیاز به نیروی انسانی انجام میدهد، برای انجام این کار تنها به رول سلفون احتیاج دارد و احتیاجی به اپراتور ندارد و پروسه ی بسته بندی با نهایت دقت توسط این دستگاه انجام می شود.

 

دستگاه نیمه اتوماتیک برای تکمیل فرآیند بسته بندی حداقل به یک اپراتور نیاز است زیرا این دستگاه آنقدر هوشمند نیست که همه ی کار ها را بتواند خودش انجام دهد پس دخالت نیروی انسانی در دستگاه نیمه اتوماتیک ضروری است. این دستگاه نمی تواند بسته ها را از قبل آماده کند درنتیجه  باید این کار را به نیروی انسانی سپرد.

 

قیمت دستگاه بسته بندی
 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی