sanat

دراین مقاله میخواهیم به بررسی دستگاه بسته بندی مواد غذایی، دستگاه بسته بندی سوسیس و گوشت بپردازیم.

امروزه اهمیت بسته بندی مواد غذایی بر کسی پوشیده نیست چرا که برای نگهداری مواد غذایی، بسته بندی و وکیوم کردن آن دارای اهمیت فراوانی دارد.

انواع دستگاه بسته بندی مواد غذایی

یک دستگاه بسته بندی باید از استاندارد های بالایی برخوردار باشد که شامل رعایت استاندارد و اصول فنی و بهداشتی و... است همچنین دستگاه بسته بندی مواد غذایی شامل دو دسته صنعتی و خانگی است.این دستگاه انواع مختلفی دارد که شامل:

دستگاه های پر کن مایعات و مواد غلیظ

دستگاه بسته بندی پودری

دستگاه کیسه پر کن

دستگاه بسته بندی حجمی

تفاوت دستگاه بسته بندی مواد غذایی با سایر دستگاه های بسته بندی

بین دستگاه های بسته بندی مواد غذایی تفاوت زیادی وجود دارد که این تفاوت از نظر نحوه ی عملکرد و کاربردشان است که به طور حتم در تعیین قیمت آن موثر است. 

دستگاه بسته بندی مواد غذایی با افزایش ماندگاری و حفظ سلامت محصول غذایی برای جابجایی راحت تر هستند و همچنین زیبایی بسته بندی هر ماده ی غذایی بر میزان فروش و جذب مشتری تاثیر گذار است.

 

اما دستگاه بسته بندی دیگر صرفا محصول را از آسیب های محیطی در امان نگه می دارد. از مزیت اصلی بسته بندی می توان به سهولت در جابجایی و روی هم قرار گرفتن محصولات اشاره کرد.

 

دستگاه بسته بندی مواد غذایی
 

کلیت دستگاه بسته بندی سوسیس

برای بسته بندی سوسیس به دستگاه هایی مورد نیاز است که این دستگاه ها شامل : دستگاه گیوتین،دستگاه چرخ گوشت،دستگاه جداساز،دستگاه میکسر و... است که هر کدام ویژگی مختص به خود را دارد.

 

دستگاه گیوتین

گیوتین تیغه های عمودی بسیار تیز، ضد زنگ و مقاومی دارد که گوشت ها را برش میزنند و جلوی افت خونابه را می گیرند تا امکان تهیه گوشت چرخ کرده با دمای پایین فراهم شود پس از برش گوشت های منجمد توسط گیوتین، گوشت ها آماده ی چرخ کردن می شوند.

 

 

دستگاه چرخ گوشت

کاربرد اصلی این دستگاه برای چرخ کردن گوشت های بدون استخوان است .به طوری که داخل چرخ گوشت قرار می گیرد و به صورت یک دست گوشت ها چرخ می شوند.

 

دستگاه جدا ساز

وظیفه ی اصلی این دستگاه جدا کردن ضایعات و استخوان گوشت است که مانع از نرمی و یک دست چرخ شدن گوشت می شوند

 

دستگاه میکسر

 

همان طور که از اسم این دستگاه مشخص است.اصلی ترین وظیفه ی این دستگاه میکس کردن گوشت ها با یک سری ادویه و مواد مختلف است.که بعد از ترکیب با مواد و ادویه های مختلف یک خمیر یک دستی حاصل می شود.

 

 

قیمت دستگاه بسته بندی سوسیس

قیمت دستگاه بسته بندی سوسیس در ابعاد کوچک و خانگی با صنعتی متفاوت است. دستگاه بسته بندی سوسیس صنعتی به خاطر تجهیزات و امکانات بیشتر، ابعاد بزرگتر و ظرفیت بالاتر، قیمت بیشتری نسبت به دستگاه بسته بندی سوسیس خانگی دارد.

کاربرد دستگاه های بسته بندی کوچک در منزل و یا فروشگاه های کوچک برای بسته بندی سوسیس مناسب است.

 

دستگاه بسته بندی سوسیس

 

دستگاه بسته بندی گوشت

بسته بندی  گوشت به روش های ساده،وکیوم،سلفونی انجام می شود.این دستگاه ها دارای سیستم تزریق گاز نیتروژن هستند و نوع دیگر فاقد این سیستم هستند.

این دستگاه ها برای بسته بندی گوشت ضروری هستند چرا که گوشت را از هرگونه آلودگی حفظ می کنند.

قبل از فراوری گوشت ها، آن ها را در انبار های مخصوص و در دمای صفر درجه سانتی گراد نگهداری می کنند و برای فرآوری آن ها را به دو دسته بدون استخوان و با استخوان تقسیم می کنند و درون ظروف یک بار مصرف چیده می شوند و برای بسته بندی به همراه سلفون وارد دستگاه می شوند.

ویژگی اصلی این دستگاه ها این هست که در ابعاد و اندازه مناسبی عرضه و تولید می شوند و این که گارانتی داشته باشند دارای اهمیت زیادی است.

 

دستگاه های بسته بندی گوشت به صورت تمام اتوماتیک واز تکنولوژی روز دنیا برخوردارند.این دستگاه از قطعات بسیار محکم و ضد زنگ ساخته شده است و با استفاده طولانی مدت از این دستگاه آسیب نمی بیند و مستهلک نمی شود.

 

یکی دیگر از ویژگی های بارز این دستگاه نمایشگر دیجیتالی که روی این دستگاه قرار دارد که میتواند عملیات بسته بندی و سرعت این فرایند را کنترل کند.همچنین وجود سیستم کنترل کننده ی PLC باعث هوشمند تر شدن این دستگاهشده است.  

از دیگر قابلیت های این دستگاه می توان به درج تاریخ تولید و انقضا و قیمت محصول اشاره کرد.

 

دستگاه بسته بندی گوشت

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی