sanat

در این مقاله می خواهیم به بررسی انواع مختلف لوله مثل لوله آتش نشانی،لوله گالوانیزه و گلخانه ای بپردازیم.

لوله آتش نشانی

همانطور که از اسم این لوله مشخص است.این لوله از سنسور های به خصوصی بهره می گیرد که به وسیله ی آن، وجود دود یا آتش سوزی حس می شود و این لوله ها با آب پاشی آتش را خاموش یا کنترل می کنند.

امروزه استفاده از این لوله ضرورت زیادی دارد چرا که در صورت وجود هر گونه خطر آتش سوزی اطلاع رسانی کنند و به خاموش کردن حریق بپردازند

جنس این لوله ها اغلب از جنس فولاد است.برای ساخت لوله آتش نشانی از فولاد آلیاژی، چدن نشکن، کربن استیل و یا کامپوزیت و لوله ی پلاستیکی نیز استفاده می شود.

 دلایل استفاده از لوله آتش نشانی

علت اصلی استفاده از این لوله ها به این خاطر است که این لوله ها با سنسورهای هوشمندی که دارند سریع اقدام به تشخیص آتش می کنند و این امر باعث شده تا حد زیادی مانع از بروز آتش سوزی شوند و همچنین خسارت های ناشی از آتش سوزی را تا حد زیادی کم کنند و در بین بسیاری از معماران و مهندسان این لوله ها محبوبیت بیشتری داشته باشد.

روش استفاده از لوله آتش نشانی

روش استفاده از این لوله ها بسیار ساده است چرا که به طور خودکار و هوشمند عمل می کند و به محض نصب شدن به سازه به طوراتوماتیک کار خود را آغاز می کند.

قیمت لوله آتش نشانی

قیمت این مدل از لوله ها بر اساس نوع و جنس آن متغییر است.همچنین اسپرینکلرهای این مدل از لوله ها متفاوت است.از نظر نوع لوله کشی می توان سیستم لوله آتش نشانی را به دو بخش تر یا مرطوب و خشک تقسیم بندی کرد.

در سیستم های مرطوب آب همواره در میان لوله ها چرخش دارد و در زمان نیاز به آب پاشی و خاموشی حریق پرداخته می شود اما لوله های خشک به منبع متصل هستند و تنها زمانی آب در این لوله ها به گردش خواهد پرداخت که سنسور ها پیامی در خصوص آتش سوزی یا دود داده باشند.

 

لوله آتش نشانی

 

کلیت لوله گالوانیزه 

لوله گالوانیزه یکی از انواع مختلف لوله است که جنس زیرین آن‌ها غالبا فولاد یا آهن می‌باشد، برای جلوگیری از کاهش طول عمر آن‌ها، یک لایه از فلز روی را بر روی آن‌ها کاور می‌کنند تا رویه‌ی این لوله‌ها با روی پوشیده شود.

جنس این لوله از لوله فولادی نرم است.اما جنس لایه رویی لوله گالوانیزه فلز روی و ترکیباتی از آهن است و به دلیل این قابلیت ازهزینه و قیمت بالاتری بهره دار است. 

انواع لوله گالوانیزه

این لوله بر اساس جنس فلز می توان به دو مدل فولادی وآهنی تقسیم شود.همچنین می توان لوله‌های گالوانیزه را بر اساس نوع گالوانیزاسیون نیز به چهار نوع  لوله‌های گالوانیزه گرم، سرد، سبک، سنگین و لوله گالوانیزه متوسط گروه بندی کرد.

کاربرد لوله گالوانیزه

کاربرد اصلی این مدل از لوله ها بیشتر درصنایع مختلف و سنگین از جمله  صنایع خودرو، پوشش دهی فلزات با مصارف بهداشتی، قطعه سازی و صنایعی که لوله‌هایی با ضخامت کم اما مقاومت نسبتا بالا دارند است.مزیت اصلی این لوله ها به این صورت است که در مقابلآسیب‌ها و زنگ زدگی‌ها و خوردگی‌ها و در مجاورت با آب و رطوبت توان حفاظتی بسیاری را از خود نشان می دهند.

علت اصلی استفاده از این لوله ها برای انتقال مواد سیال مانند مایعات و مواد مذاب و... است.

 

لوله گالوانیزه

کلیت لوله گلخانه ای

همان طور که مشخص است این لوله ها کاربردشان بیشتر برای مصارف گلخانه ای است. این لوله ها بیشتر برای ساخت سازه های گلخانه که با دیوارها و سقفی که از مواد شفاف مانند یا پلاستیک ساخته شده اند مورد استفاده قرار می گیرد

انواع لوله گلخانه ای 

لوله های گلخانه ای انواع مختلفی دارند که می توان به لوله گلخانه ای سبک،کشاورزی،صنعتی،سنگین و... اشاره کرد.از لوله های گالوانیزه گلخانه ایی برای گلخانه ها استفاده می شود.هرکدام از این لوله ها ویژگی های خود را دارند.

مزیت های استفاده از لوله گلخانه ای

استفاده از لوله ­های گلخانه ­ای باعث می ­شود که استفاده از آب کم شود و همچنین انرژی گرمایی خورشید در درون گلخانه ذخیره شود.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی