sanat

کلیت لوله مانیسمان،لوله گازی api،لوله گازی

سه شنبه, ۱ مهر ۱۳۹۹، ۰۲:۳۸ ب.ظ

در این مقاله میخواهیم به بررسی انواع لوله از جمله لوله مانیسمان،لوله گازی api و لوله گازی بپردازیم.

تولید لوله مانیسمان

 

فرآیند تولید لوله مانیسمان که معمولا با حرارت انجام می گیرد. شامل تبدیل شمش های فولادی به لوله است که در قالب های خاصی انجام می گیرد.

این لوله ها از استحکام بالایی برخوردارند و طول عمر بیشتری نسبت بقیه لوله ها دارند.این لوله ها جنس ضخیمی دارند و برای صنایع سنگین استفاده می شود.

عملکرد اصلی این لوله به این صورت است این شمش های برش خورده را در کوره هایی قرار می دهند که حالت قوسی شکل دارند.

 

انواع لوله مانیسمان

 انواع لوله مانیسمان میتوان به لوله مانیسمان آتش خوار، مانیسمان هیدرولیک، مانیسمان گالوانیزه سرد و گرم و مانیسمان سیاه اشاره کرد که هر کدام ویژگی منحصر به فرد خود را دارد.

کاربرد لوله مانیسمان

این لوله ها به دلیل درز بودن اهمیت زیادی دارند و در صنعت های مختلف استفاده می شوند.از مهم ترین حوزه کاربرد لوله مانیسمان می توان به خطوط صنایع دارویی و غذایی/ خطوط فشار قوی/خطوط نفت و گاز/خطوط هیدرولیک و... اشاره کرد.

قیمت لوله مانیسمان

این لوله ها به علت ضخامت و جنسی که دارد و همچنین به علت طول عمر زیادی که نسبت به بقیه لوله ها دارد قیمتش هم بیشتر است.

قیمت لوله معمولا بر اساس وزن لوله تعیین می شود. اگر عامل قطر و طول لوله را برای تخمین قیمت در نظر می گیرید باید ضخامت جداره لوله مانیسمان را نیز در نظر داشته باشید تا به عامل تعیین کننده اصلی که وزن است برسید.

 

لوله مانیسمان

در ادامه به بررسی لوله گازی و لوله گازی api می پردازیم.

لوله گازی

طیف گسترده ای از این لوله پرکاربرد در صنعت گاز و انتقال سیالات گازی مورد استفاده واقع می شود که هم به صورت مصارف خانگی و هم به صورت مصارف صنعتی و تولیدی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

این مدل از لوله ها دارای مدل هایی مثل روکار و توکار،سپاهان،سپنتا و...است که هرکدام دارای ویژگی خاص خودش است.

کاربرد لوله گازی

این لوله ها می تواند مصارف داخلی و صنعتی داشته باشند.همانطور که می دانیم وظیفه ی اصلی لوله گازی انتقال گاز است.البته باید به این نکته توجه داشت که نوع لوله های گازی که در خانه ها تعبیه شده اند با لول های گازی خط انتقال متفاوت است.

 خطوط لوله گازی در بخش توزیع، به دو نوع خطوط لوله تغذیه و خطوط لوله شبکه توزیع تقسیم بندی می شوند

طریقه ی نصب لوله گازی

برای نصب لوله گازی با استفاده از نقشه می توان مسیر لوله ها را ارزیابی کرد.این لوله ها باید دارای یک سری استاندارد هایی باشند.استانداردهایی مثل طول قطر لوله،مسیر ردیابی و...

لوله گازی

لوله گازی api

لوله گازی api یکی از پر فروش‌ترین انواع لوله‌های فولادی می‌باشد.لوله‌ گازی api در کوتاه‌ترین زمان ممکن بیشترین میزان حجم گاز را به کارخانه‌ها و مراکز شهری انتقال می‌دهد و در عین حال فولاد خط لوله دارای استحکام و مقاومت زیاد و تافنس بالایی می‌باشد.

لوله‌های گازی api فشار بسیار بالایی از گاز شهری را از درون خود عبور می‌دهند و یکی از موارد قابل اهمیت برای این لوله‌ها نحوه تولید، نصب و نگهداری آن‌ها است. 

 

این لوله ها هم از انواع مختلفی برخوردارند که هر کدام از این مدل‌ها از ضخامت و استحکام بالایی برای عبور دادن جریان گاز شهری برخوردار هستند. 

 

اصلی ترین مدل این لوله ها شاخه های 6 متری است.ماهیت لوله گازی api عمدتا برای انتقال گاز به مکان‌ها و مناطق مختلف و با فشار بسیار قوی طراحی و در دست ساخت قرار می‌گیرد.

 

این لوله‌ها اغلب برای انجام پروژه‌های صنعتی و در مکان‌های شهری، مسکونی، نیروگاه‌ها، پالایشگاه‌ها، ساختمان‌ها، کارخانه‌ها، پروژه‌های علمی و صنعتی، سوله‌های صنعتی و از این قبیل به کار می‌روند و با عبور دادن جریان قوی گاز از درون خود، میزان استحکام و مقاومت بالای خود را نشان می‌دهند.

به طور کلی در پروژهای سنگین استفاده از این  لوله مرسوم تر است.

 

دلیل اصلی استفاده از این لوله برای محافظت از گاز تولید شده و انتقال این گاز از طریق دو شبکه توزیع و تغذیه  و از راه لوله گاز api است. لوله گازی api از هر گونه نشت احتمالی جلوگیری کرده و نسبت به لوله‌های مانیسمان بسیار به صرفه‌تر و کاربردی‌تر برای انتقال گاز هستند. 

لوله گازی api

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی