sanat

در این مقاله میخواهیم درباره ی خط تولید سوسیس و کالباس و خط تولید های ناگت و همبرگر بیشتر بدانیم و با مراحل مختلف آن ها آشنا شویم.

 

خط تولید سوسیس و کالباس

همان طور که می دانیم امروزه میل به استفاده از غذاهای فست فود روز به روز درحال گسترش است.بنابراین دانستن بیشتر درباره ی این دسته از غذا ها ما را در شناخت بیشتر آن و انتخاب بهتر کمک می کند.

 

مراحل تولید سوسیس و کالباس  به ای ن صورت است که گوشت ها را پس از شستشو و جدا کردن ضایعات و استخوان ها درون چرخ گوشت میریزند و سپس به آن نمک و فلفل، پودر سیر و پیاز، آویشن، آرد، نشاسته، شیرخشک، چربی و روغن های نباتی و گیاهان معطر اضافه میکنند.

 

نیترات نیز جهت ماندگاری بیشتر به سوسیس و کالباس افزوده می شود و رنگ صورتی سوسیس و کالباس به خاطر وجود همین ماده است.

 

از دستگاه های زیادی برای تولید سوسیس و کالباس استفاده می شود که می توان به چرخ گوشت های صنعتی،دستگاه یخ ساز،دستگاه کاتر،دستگاه پرکن،دستگاه اتاق پخت غرقابی و... اشاره کرد.که هر کدام ویژگی های و کاربردهای متنوعی دارند.

خط تولید سوسیس و کالباس

 

خط تولید ناگت

همانطور که می دانیم در خط تولید ناگت همه ی مراحل را با رعایت استاندارد های بهداشتی انجام می شود.چرا که مستقیما با سلامتی همه ی ما در ارتباط است.

 

مواد خشک از جمله آرد، ادویه، سیر و پیاز با مخلوطی از بلوک های یخ زده گوشتی که با چرخ گوشت چرخ میشوند ترکیب می شود. سپس این ترکیب را به دستگاه همزن (میکسر) صنعتی برقی منتقل میکنند تا خمیر یک دستی به دست حاصل شود.

 

ناگت ها انواع مختلفی دارد مانند ناگت میگو،ناگت مرغ،ناگت گوشت وماهی که هرکدام طی فرآیندی ایجاد می شوند.

راه اندازی خط تولید ناگت باید با دانش و آگاهی کافی باشد.

خط تولید ناگت

 

خط تولید همبرگر

همبرگرها جز محبوب ترین غذا ها هستند و به راحتی هم تهیه می شوند. هرچقدر درصد گوشت استفاده شده در همبرگر بیشتر باشد همبرگر سالم تر و خوشمزه تر است.

همبرگرها انواع مختلفی دارند و بر اساس میزان گوشت استفاده شده در آن ها تقسیم بندی متفاوتی دارند.برای تهیه همبرگر باید همه ی نکات بهداشتی و استاندارد را رعایت شود و خط تولید این محصول باید با ماشین الات مدرن تکمیل شده باشد.

برای تولید همبرگر از دستگاه های مخصوصی استفاده می شود که می توان به گیوتین،چرخ گوشت،میکسر،همبرگر زن اشاره کرد که هر کدام کارکرد مخصوص به خود را دارند.

برای مثال دستگاه گیوتین وظیفه ی قطعه قطعه کردن گوشت های یخ زده ولی بدون استخوان را دارد.

جنس تیغه های گیوتین از فولاد ضد زنگ و خیلی محکم می باشد.

خط تولید همبرگر

 

 

 

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۹/۰۷/۰۷
  • ۱۳۴ نمایش

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی