sanat

در این مقاله میخواهیم با انواع دستگاه های فرآوری گوشت و مرغ و دستگاه های پر کن و تامبلر آشنا شویم.

 

دستگاه فرآوری گوشت

همانطور که می دانیم دستگاه فرآوری گوشت از مهم ترین قسمت های خط تولید این ماده ارزشمند غذایی است. فرآوری گوشت مراحلی دارد که باید به خوبی طی شوند زیرا تولید محصولات غذایی به طور مستقیم با سلامتی انسان ها در ارتباط است.

در واقع وظیفه ی اصلی دستگاه فرآوری گوشت این است که در مرحله ی شستشو باید گوشت را عاری از هر گونه آلودگی و باکتری های بیماری زا کند.

از مزیت های اصلی بسته بندی کردن گوشت این است که موجب افزایش ماندگاری و طول عمر گوشت می شود. 

از پیشرفته ترین روش های امروزه  برای بسته بندی گوشت وکیوم کردن آن است که بیشترین محافظت را از آن به عمل می آورد؛ در این روش یک سری اقدامات لازم جهت بسته بندی کردن گوشت برای جلوگیری و پیش گیری از آلوده شدن به عمل می آید.

دیگر مزیت های این روش این است که دستگاه فرآوری گوشت وابسته به نیروی انسانی نیست و به صورت اتوماتیک این فرآیند را تکمیل می کند.همچنین با تزریق گاز نیتروژن ماندگاری محصولات گوشتی را افزایش دهد.

دستگاه فرآوری گوشت

دستگاه فرآوری مرغ

همانطور که میدانیم دستگاه فرآوری مرغ با بسته بندی و آماده سازی مرغ باعث ماندگاری بالاتر مرغ می شود و برای مدت طولانی سالم می ماند.

به طوری که بسته بندی مرغ  باعث حفاظت بیشتر آن در برابر انواع میکروب ها می شود.همچنین باعث جلب رضایت مشتری هم می شود و میزان فروش را بالا می برد.

مزیت های دستگاه فرآوری مرغ  این است که این دستگاه باعث کاهش 40 درصدی نیاز به پرسنل، صرفه جویی در مصرف آب، بدون نیاز به در اختیار قرار گرفتن فضای زیاد می باشد.

دستگاه های بسته بندی مرغ انواع مختلفی دارد که شامل نقاله بسته بندی،پوست کن،وکیوم شش کش،قطعه بندی،نقاله شستشوی قطعات مرغ،تامبلر با سیستم برودت و... است.

 

دستگاه فرآوری مرغ

 

دستگاه پر کن

اگر بخواهیم دستگاه پر کن را شرح دهیم باید بگوییم که دستگاه پر کن در واقع  پر کردن حجم مشخصی از ماده، درون بسته بندی های مختلف توسط این دستگاه انجام می شود.

دستگاه پر کن وارد کاربردی زیادی دارد به طوری که در همه ی صنایع تولیدی از جمله صنایع بهداشتی، دارویی، غذایی، آرایشی وجود یک دستگاه پر کن ضروری است زیرا وجود این دستگاه به فرایند تولید محصولات سرعت میبخشد و کیفیت آن را بالا میبرد.

عملکرد این دستگاه به 3 شکل اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و دستی است و همه ی مواد پودری، جامد، مایع، گاز و گرانول را در ظروف مختلف می ریزند. این دستگاه ها  بر اساس نیاز مشتریان ساخته می شوند.

دستگاه های پر کن هم انواعی دارد که شامل: دستگاه پر کن مایعات،دستگاه اسپری کن،دستگاه پر کن پودر،دستگاه پر کن دستی و... است.

هر کدام از این دستگاه ها ویژگی خاص خود را دارند.و طی یک سری مراحل وظایف خاصی را انجام می دهند.

دستگاه پر کن

 

دستگاه تامبلر

کاربرد اصلی  دستگاه تامبلر در صنایع غذایی برای تولید سوسیس و کالباس و ژامبون یا جوجه کباب به کار برده می شود.

عملکرد اصلی این دستگاه این است که کلیه ی مواد موجود در دستگاه را به بهترین حالت ممکن مخلوط می کند به طوری مواد موجود در آن به خوبی با یکدیگر مخلوط شوند و یه مایع یه دست جهت مزه دار کردن گوشت و یا مرغ ایجاد شود. 

این دستگاه حالت استوانه ای شکل دارد،وهمانند ماشین لباسشویی عمل می کند چرا که ادویه ها و سس های مخصوص مزه دار کردن قطعات کوچک مرغ و گوشت را با حرکت های دورانی  با هم ترکیب میکند و اینگونه قطعات گوشت مزه دار می شوند.

این دستگاه با مخزن گردان دار و خنک کننده و وکیوم باعث می شود که بافت گوشت آبدار و ترد شود و در کوتاه ترین زمان میتواند حجم زیادی از گوشت را مزه دار کند.

دستگاه تامبلر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی