sanat

در این مقاله میخواهیم به بررسی قیمت لوله های مانیسمان،لوله گازی و لوله api بپردازیم.

 

قیمت لوله مانیسمان

برای بررسی قیمت لوله مانیسمان باید به موضوعات مختلفی مثل قطر و ضخامت و وزن لوله توجه کرد.همچنین انواع لوله مانیسمان از نظر ضخامت دیواره، قطر کلی لوله و وزنشان باهم متفاوت است.

از آنجایی که این لوله ها در بیشتر مواقع از کشورهای اروپایی وارد می شود در نتیجه به طور حتم قیمت این لوله ها هم بالاتر است.

لوله های داخلی هم از کیفیت بالایی برخوردار است.کشورهای تولید کننده ی این لوله کشورهای روسیه، ایتالیا، هند، و تعدادی دیگر از کشورها هستند.

اتصالات مانیسمان شامل قطعاتی چون زانویی 90 و 45 درجه، سه راهی مساوی، سه راهی تبدیلی مانیسمان، تبدیل های صاف و کج، کپ، بوشن و سردنده است که همگی به روش بدون درز تولید می شوند.

کاربرد اصلی این اتصالات در صنایع نفت و گاز است. همچنین در سیستم های آتش نشانی، آبرسانی و در سیستم هایی که برای انتقال سیالات با حرارت بالا (بخار) طراحی شده از این اتصالات استفاده می شود.

میزان تغییر قیمت لوله مانیسمان بسته به این که لوله مانیسمان تولید کدام کشور باشد، چه کیفیت و جنسی داشته باشد و این که در چه رده ای قرار داشته باشد متفاوت است.

قیمت لوله مانیسمان

قیمت لوله گازی

همانطور که می دانیم قیمت لوله گازی متغییر است چرا که مدام در حال تغییر است. قیمت لوله گاز بسته به این که چه قطر و از چه جنسی باشد متفاوت است.

از انواع لوله های گازی می توان به لوله گاز توکار سپاهان، لوله گاز روکار سپاهان، لوله گاز روکار کچو و لوله گاز توکار کچو اشاره کرد که قیمت های متفاوتی دارد.

از آنجایی که این لوله ها هم صادرات و هم  واردات می شوند،قیمت صادرات و واردات لوله های گازی متفاوت است.

عوامل متفاوتی بر قیمت لوله گازی تاثیر می گذارد که شامل: قیمت سنگ آهن جهانی،قیمت ارز،عرضه وتقاضا،بازار بورس کالا و... است.

برای مثال قیمت ارز تاثیر شگرفی بر واردات و صادرات و به طور کلی تجارت جهانی می گذارد و کلیدی در نوسانات بازار داخلی کشورها است، به ویژه نرخ ارز که اصل مبادلات محصولات است بر قیمت لوله گازی تأثیر خواهد گذاشت.

قیمت لوله گازی

قیمت لوله api

این مدل از لوله ها بسیار مقرون به صرفه است و با توجه به کارایی مهم این لوله‌ها و اهمیتی که در توزیع گاز شهری دارند، قیمت لوله api تعیین می‌شود.این لوله ها بر اساس ابعاد و اندازه و طرحی که دارند قیمت گذاری می شوند.

قیمت لوله api و هزینه‌ی نگهداری این لوله‌ کمتر از لوله مانیسمان می‌باشد و این در حالی است که در اوج کارکرد کمترین هزینه را متقبل می‌شود.

قیمت لوله api وارداتی با توجه به اینکه عموما ساخت کشورهایی مانند آلمان، روسیه، ایتالیا و کره و کشورهای دیگری از آسیا هستند، قیمت گمرکی بیشتری دارند.

همچنین این لوله‌ها دارای کیفیت بالایی در انتقال گاز شهری با فشار بسیار بالا هستند و برای همین به کار بردن موادی که امنیت این انتقال را تامین کند بسیار مهم است.

قیمت لوله api

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی