sanat

دوغ

شنبه, ۲۲ آذر ۱۳۹۹، ۰۸:۲۹ ق.ظ

 

 

انواع دوغ استاندارد

  1. دوغ گاز دار
  2. دوغ بدون چربی و گازدار
  3. دوغ بدون گاز

برای این که دوغ‌های گاز دار و بدون گاز کیفیت خود را حفظ کنند و ماندگاری بیشتری داشته باشند بهتر است در یخچال و دور از نور آفتاب نگهداری شود. در صورت نگهداری آن ها در دمای معمولی نیز مشکلی پیش نمی‌آید.

مواد تشکیل دهنده دوغ

دوغ از ترکیب ماست و آب به وجود می‌آید و برای طعم‌دار کردن به آن نمک خوراکی اضافه می‌کنند. برای درست کردن دوغ محلی از تجهیزات کمی استفاده می‌شود ولی برای درست کردن دوغ صنعتی معمولا تجهیزات شیمیایی زیادی به کار می‌رود. یکی از چیزهایی که در درست کردن دوغ محلی زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد نعنا به صورت خشک شده است.

فواید دوغ

دوغ به دلیل داشتن مواد معدنی چون کلسیم، منیزیم، آب، پتاسیم، ویتامین Bو ویتامین C خواص زیادی دارد. از مهمترین خواص دوغ می‌توان به تقویت عملکرد دستگاه گوارش، تقویت سیستم ایمنی، کمک به سلامت دندان و استخوان، پیشگیری از پوکی استخوان، کاهش کلسترول خون، پاکسازی و شفافیت پوست اشاره کرد. این ماده لبنی همچنین در رفع بوی بد دهان، رفع عطش و گرما زدگی و یک خواب راحت و آرام موثر است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی