sanat

دوغ تکنفره

شنبه, ۲۲ آذر ۱۳۹۹، ۰۸:۵۶ ق.ظ

دوغ تکنفره

دوغ یکی از نوشیدنی‌های بسیار محبوب ایرانیان است. دوغ بسیار سالم است و تمام افراد طعم آن را می‌پسندند. در زمان‌های گذشته اغلب افراد دوغ را در منازل خود تهیه می‌کردند در حالی که در حال حاضر دوغ‌ها به صورت آماده در طعم‌های مختلف و اندازه‌های مختلف در بازار موجود است. یکی از انواع دوغ‌های پرطرفداری، دوغ تکنفره است. حجم این دوغ‌ها برای استفاده یک نفر کافی است. در ادامه به معرفی انواع دوغ تکنفره و خواص آن می‌پردازیم.

انواع دوغ تکنفره

دوغ تکنفره صنعتی دارای انواع مختلف مانند دوغ های ساده، گازدار، حرارت دیده و کفیر است. افراد می‌توانند با توجه به ذائقه خود از بین آن‌ها برای نوشیدن انتخاب کنند.

ارزش غذایی دوغ تکنفره

دوغ تکنفره از ارزش غذایی خوبی برخوردار است و خواص بسیار زیادی دارد. با توجه به این که دوغ از ماست به عمل می‌آید نیمی از خواص ماست را در خود دارد. به همین خاطر دوغ یکی از منابع مهم کلسیم به شمار می‌رود. البته توجه به این نکته حائز اهمیت است که دوغ را نمی‌توان به طور کامل جایگزین شیر یا ماست کرد. تنها  افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز می‌توانند از دوغ به جای شیر استفاده کنند تا بخشی از کلسیم مورد نیاز خود را تامین کنند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی