sanat

ماست کوزه ای

شنبه, ۲۲ آذر ۱۳۹۹، ۰۸:۱۲ ق.ظ

ماست کوزه‌ای

ماست کوزه‌‌‌‌‌‌‌‌ای همان طور که از نام آن مشخص است در درون کوزه تهیه می‌شود. این ماست به دلیل کیفیت، چکیده و سفت بودن آن مورد علاقه بسیاری از افراد است. از آن جایی که این نوع ماست در بسیاری از خانه‌ها، رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و تالار‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. ما تصمیم گرفتیم در این مقاله برای آشنایی با این نوع ماست مطالب لازم را ارائه دهیم.

ماست کوزه‌ای چیست؟

ماست چکیده یا ماست کوزه‌ای نوعی از ماست است که از طریق ظروف سفالی به عمل می‌آید. کوزه خاصیت جذب کنندگی بالایی دارد به همین دلیل برای خنک نگه‌داشتن آب، چکیده شدن ماست، تراوش آب درون کوزه های کشاورزی و… می توان از آن استفاده کرد. این خاصیت جذب کوزه‌ها سبب می‌شود ماست تهیه شده در آن‌ها بسیار سفت‌تر و با کیفیت‌تر از سایر ماست‌ها شود.

کوزه ماست سفالی

مناسب ترین ظروف در تهیه ماست خانگی، کوزه است.کوزه باعث افزایش کیفیت و سفید شدن ماست می‌شود. این ظروف دست‌ساز هستند و به وسیله چرخ سفالگری در دمای 1000 درجه سانتی‌گراد پخته می‌شوند. این کوزه‌ها در سایزهای گوناگون، بزرگ، کوچک و متوسط موجود هستند و در بسیاری از مکان‌ها مانند رستوران‌ها، تالارها، کافه‌ها و منازل مورد استفاده قرار می‌گیرند.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۹/۰۹/۲۲
  • ۱۰۵ نمایش

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی