sanat

پنیر پیتزا

شنبه, ۲۲ آذر ۱۳۹۹، ۰۸:۲۰ ق.ظ

انواع پنیرپیتزا

پنیرپیتزا یکی از مهم‌ترین فرآورده‌های لبنی هستند که انواع مختلفی دارد:

  1. پنیرموزارلا، معروف‌ترین پنیرپیتزا

پنیرموزارلا از شیرگاومیش یا شیرگاو تهیه می‌شود. این پنیر به خاطر چربی بالا درحین ذوب شدن، رطوبت خود را نگه داشته و خشک نمی‌شود. پنیرموزارلا 18 تا 22 درصد چربی، 17درصد پروتئین و یک‌درصد نمک دارد. پنیرموزارلا به صورت ورقه‌ای، رنده‌شده و قالبی در بازار موجود است. درهنگام خرید این پنیر به صورت قالبی یا ورقه‌ای دقت کنید بافت پنیر صاف و یکدست باشد و حفره‌های ریز درآن دیده نشود.

  1. پنیر پارمزان، چاشنی پیتزای شما

پارمزان یک پنیر خشک و سفت ایتالیایی است که معمولا روی پیتزاهای پخته‌شده تراشیده می‌شود. پنیرپارمزان خشک طعم ملایمی دارد که طرفداران بسیار زیادی در جهان دارد. این نوع پنیررا می‌توانید با هر نوع پیتزایی نوش جان کنید، اما در دستورهای اصلی از آن به طور خاص برای پیتزاهای سیسیل، مارگاریتا یا هاوایی استفاده می‌شود. پارمزان این خاصیت را دارد که طعم نهایی غذای شما را برجسته‌ترکند.

  1. پنیر چدار، یک پنیر محبوب برای خاص پسندان

پنیر چدار به دلیل طعم تند پنیری‌اش بسیار محبوب است و از آن در ترکیب انواع پنیرپیتزا استفاده می‌شود.

این پنیر به اندازه موزارلا خاصیت کشسانی و ارتجاعی ندارد، و باید به مقدارکم ازآن در ترکیب پنیرپیتزا استفاده کرد. به جز پیتزا، اسنک‌ها، سوخاری‌ها و ساندویچ‌ها بیشترین موارد استفاده پنیر چدار هستند.

  1. پنیر گودا، یک پنیر هلندی محبوب

گودا یکی دیگر از انواع پنیر پیتزا است که بعد از موزارلا و چدار از آن نام برده می‌شود. این پنیر هلندی به دلیل داشتن طعم غنی، منحصربه‌فرد و بافت یکدست بسیار شناخته‌شده است. گودا علاوه براینکه طعم لذیذ وخوشمزه‌ای به پیتزاهای گوشت و مرغ می‌دهد می‌تواند به شکل سوخاری یا دودی شده هم مصرف شود. اگر از طعم موزارلا خسته شده‌اید و به دنبال امتحان کردن طعم‌های جدید هستید، می‌توانید از پنیرگودا در پخت پیتزا استفاده کنید.

  1. پنیر پروولون

پروولون یک پنیر نیمه سخت ایتالیایی است که در دستور پخت انواع پیتزا با دیگر پنیرها مخلوط می‌شود. بسته به مدت زمان ماندگاری این پنیر، طعم آن بسیار متفاوت است. اگر می‌خواهید پیتزایی با طعم شیرین و بافت خامه‌ای داشته باشید، از پروولون تازه‌تر استفاده کنید. و اگر دنبال طعم برجسته و بافت خشک‌تری هستید پروولون قدیمی‌تر استفاده کنید. هرچه مدت زمان بیشتری از تولید پروولون گذشته باشد بافت آن سفت‌تر و خشک‌تر می‌شود. این پنیر را می‌توانید مدت طولانی نگه‌داری کنید.

به دلیل محبوبیت و طعم دلپذیر این نوع پنیرمی‌توانید از آن در هر نوع پیتزایی استفاده کنید؛ اما استفاده از آن بر روی پیتزای سبزیجات طعم خاصی ایجاد خواهد کرد. پیشنهاد می‌کنیم حتما طعم پروولون را در این نوع پیتزا امتحان کنید.

  1. پنیرپیتزا پروسس

پنیرپیتزای پروسس درمقایسه با پنیرپیتزای موزارلا چربی کمتری دارد. این پنیر دارای 15درصد چربی، 18درصد پروتئین و یک‌درصد نمک است که اگر حاوی چربی گیاهی باشد، پروتئین آن 17درصد خواهد بود.

 

پنیر پیتزا

فواید پنیرپیتزا

برخی از افراد به اشتباه فکر می‌کنند که پنیر پیتزا بسیار مضر است در حالی که پنیر پیتزا جزء  محصولات لبنی است، بنابراین دارای مزایای بسیار زیادی است. از جمله فواید پنیرپیتزا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

حفظ سلامت استخوان‌ها: پنیرپیتزا سرشار از کلسیم است. به همین دلیل در تقویت ساختار استخوان بسیار موثر است. به ویژه پنیر پیتزا در حمایت از استخوان‌های کودکان درحال رشد بسیار مفید است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی