sanat

رنگ آمیزی ساختمان

چهارشنبه, ۱۵ بهمن ۱۳۹۹، ۰۱:۰۷ ق.ظ

رنگ آمیزی ساختمان 

امروزه دنیا به سرعت به سمت مدرنیته پیش می رود و همه افراد خواهان مدل ها و طرح های متنوع و جدید برای دکوراسیون منزل هستند. انواع مدل های کفپوش و دیوارپوش، نورپردازی سقف و انواع مختلف کاغذ دیواری از ایده های پر طرفدار برای دکوراسیون منزل هستند. این موارد مستلزم هزینه های فراوانی بوده و همچنین زمان بیشتری نیز نیاز دارد. رنگ آمیزی ساختمان و نماشویی ساختمان یک راهکار مناسب برای کم کردن هزینه و جلوگیری از اتلاف وقت است.

رنگ آمیزی ساختمان

رنگ آمیزی ساختمان یکی از کارهای ضروری است که تاثیر بسیار زیادی در دکوراسیون منزل و همچنین نمای بیرون ساختمان ها دارد. انتخاب رنگ مناسب و طرح مطابق سلیقه تان و متناسب با سلیقه  و توان شما می تواند فضای دل انگیز و شیک و آرامش بخشی را برایتان به وجود بیاورد. هنگامی که چندین سال از ساخت ساختمان می گذرد معمولا دیوارها کثیف شده و زیبایی و درخشش روزهای ابتدایی را ندارد.

دیوارها بخش زیادی از فضا را اشغال می کنند و بیشترین سطح دید را دارند به همین دلیل هرچقد وسایل و لوازم خانگی لوکس و گران قیمت باشند و هرچند طراحی منزل مدرن و شیک باشد زیبایی دکوراسیون منزل تحت شعاع قرار می گیرد. در این مواقع بهترین گزینه رنگ آمیزی ساختمان است زیرا با کمترین هزینه می توان با انتخاب طرح و رنگ دلخواه زیبایی دوباره به منزل بخشید.

در این مطلب می خواهیم در رابطه با اهمیت رنگ آمیزی ساختمان و انواع رنگ و انواع روش های رنگ آمیزی ساختمانو همچنین هزینه رنگ آمیزی که مهم ترین چالش خانواده هاست صحبت کنیم تا شما را در انتخاب طرح و رنگ مناسب و برآورد هزینه رنگ آمیزی ساختمان یاری کنیم.

اهمیت رنگ آمیزی ساختمان 

رنگ آمیزی ساختمان در گذشته از تنوع طرح و رنگ کمتری برخوردار بود و به طور کلی از رنگ سفید یا کرم استفاده می شد اما امروزه انواع رنگ و ترکیب های متنوع و روش های مختلف رنگ آمیزی باعث شده است افراد بیشتری به رنگ آمیزی علاقه مند شوند

مهم ترین مسئله در رنگ آمیزی ساختمان انتخاب طیف رنگ مناسب و ترکیب متناسب با دکوراسیون منزل است. یک ترکیب رنگ زیبا می تواند یک فضای دل انگیز را ایجاد کند. بنابراین باید به انتخاب رنگ مناسب توجه ویژه ای داشته باشید. کیفیت رنگ مورد استفاده نیز از موارد مهمی است که باید مد نظرتان قرار بگیرد تا بتواند به خوبی از دیوارها و سقف محافظت کند. در صورتی که رنگ مورد استفاده در رنگ آمیزی ساختمان کیفیت مناسبی نداشته باشد به مرور زمان پوسته پوسته شده و همچنین اگر در برابر آفتاب قرار داشته باشد در مدت کوتاهی رنگ پریده می شود.

انواع رنگ در رنگ آمیزی ساختمان

همانطور که گفته شد رنگ آمیزی ساختمان در گذشته از تنوع طیف رنگ و نوع رنگ زیادی برخوردار نبود. یکی از دلایلی که در گذشته افراد از رنگ کردن ساختمان استقبال نمی کردند بوی نامطبوع رنگ بود. رنگ هایی که در گذشته استفاده می شد شیمیایی بودند و مضراتی برای ساکنین ساختمان بخصوص افرادی که مشکل تنفسی داشتند ایجاد می کرد.

رنگ هایی که امروزه برای این منظور استفاده می شوند بر طبق علم و فناوری روز دنیا ساخته شده و فاقد بوی نامطبوع بوده و همچنین نسبت به رنگ های قدیمی حساسیت بسیار کمتری ایجاد می کنند.

به طور کلی انواع رنگ که در ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از رنگ های روغنی، پلاستیکی، بلکا، مولتی کالر و اکریلیک. هر نوعی از رنگ دارای مزایا و معایب مختص به خود است.

مزیت رنگ بلکا مقاومت بالا و اجرای راحت است اما در مقابل عیب آن احتمال ایجاد لانه حشرات در ساختمان می باشد.

مزیت نوع مولتی کالر تنوع زیاد و زیبایی و گیرایی فوق العاده است ولی عیب آن زبری زیاد و عدم امکان شستشو است.

یکی از معایب رنگ روغنی بوی نامطبوع آن است اما مهم ترین مزیت آن مقاومت بسیار بالا و قیمت مناسب آن است. رنگ پلاستیکی را میتوان جایگزین مناسبی برای رنگ روغنی در نظر گرفت زیرا فاقد بوی نامطبوع بوده و همچنین به سرعت خشک می شود. افرادی که به سلامت اعضای خانواده توجه می کنند رنگ پلاستیکی را به جای رنگ روغنی استفاده می کنند.

یکی از بهترین نوع رنگ ها که در رنگ آمیزی ساختمان مورد استفاده قرار می گیردو طرفداران بیشتری نسبت به سایر رنگ ها دارد رنگ اکریلیک است. این نوع رنگ به دلیل خواص منحصر به فردی که دارد کاربرد بیشتری دارد. به دلیل خاصیت کشسانی فوق العاده رنگ اکریلیک هم برای سطوح داخل ساختمان و هم برای سطوح خارجی بسیار مناسب است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی