sanat

نماشویی ساختمان

چهارشنبه, ۱۵ بهمن ۱۳۹۹، ۱۲:۲۹ ق.ظ

دلایل اصلی انجام نماشویی ساختمان :

وقتی این سوال پیش می آید که چرا باید یک نمای ساختمان را شست، اولین چیزی که به ذهن خطور می کند زیبایی ساختمان است بنابراین یک ساختمان تمیز، زیبا تر از یک ساختمان کثیف به نظر می رسد و ساختمان های پاک برای عموم مردم مهمان نواز تر به نظر می رسند و عموما از جذابیت بیشتری به همراه هستند و با بیان این که ساختمان ها نیز مانند انسان ها هستند .

اگر به زیبایی ظاهری برسند و تمیز بودن را به همراه داشته باشند در این صورت برای همه افراد خوشایند به نظر می رسند.

تنها چیزی که زیبایی برای نمای ساختمان ها را به وجود می آورد شستشوی نماها است و دلیل دوم این امر نیازهای نگهداری و نظافت ساختمان ها است اگر نمای ساختمان با دوده ، خاک و چیزهای دیگر پوشانده شده باشد ،

لایه های زیرین نما به صورت واظح دیده نمی شود بنابراین اگر به موقع متوجه این کار نشدید در این صورت بخشی از نما در معرض تخریب قرار می گیرد و باید قبل اتفاق آن نسبت به شستشوی نما اقدام کنید تا مشکلی به همراه نداشته باشد و با نماشویی ساختمان به راحتی می توان آسیب های احتمالی را در زیر آلاینده ها مشاهده کرد و قبل از وخیم شدن وضعیت آن ها اقدام به تعمیر کرد.

ضرورت انجام نماشویی ساختمان در برخی مناطق :

از دلایل مهم برای نماشویی ساختمان از بین بردن آلودگی های مضر است و این آلودگی ها شامل اکسیدهای گوگرد، نیتروژن و سایر آلاینده های حاصل از باران اسیدی است که می توانند به نمای ساختمان آسیب رسانده و یا باعث افزایش سرعت بخشیدن به روند فرسایشی را در پیش رو داشته باشند البته این موضوع را باید در نظر گرفت که که نمای کلیه ساختمان ها نیازی به نظافت و یا نماشویی یکسانی ندارد زیرا ساختمان هایی که احداث جدیدی به همراه داشته باشند کمتر در معرض کثیف شدن قرار می گیرند ولی ساختمان های قدیمی در کنار این که نیاز ضروری به شستشو نما را به همراه دارند.

از بزرگترین چالش های موجود در زندگی مدرن و صنعتی امروز،  تمیز کردن و از بین بردن کثیفی های موجود روی بنای ساختمان باعث میشود تا از این تخریب جلوگیری شود. علاوه براین، وجود تخریب های احتمالی در بخش های مختلف نمای ساختمان بعد از شستشوی کاملا مشخص خواهد شد و در نتیجه بهتر می توان از پیشرفت آن جلوگیری کرد.

همچنین  باید نسبت به تعمیر این گونه از نماهای ساختمانی باید توجه بیشتری را به همراه داشت و از جمله عواملی که بر میزان مراقبت لازم از نما تاثیر گذار است می توان به مکان ساختمان، استفاده از آن، موقعیت جغرافیایی آن و شرایط آب و هوایی منطقه اشاره کرد پس با در نظر گرفتن موارد گفته شده می توانید تصمیم بگیرید که از چه نوع موادی در نماشویی ساختمان خود استفاده کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی